Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag som aldrig har köpt hus då... Hur hinner man med att få lånelöfte på ett hus om man tittar på det på lördagen och budgivningen i princip börjar direkt??Det låter som rena rama vilda västern!
Här har du ett lånelöfte på gällande hus (du får inte lånelöfte rent generellt utan specifikt för det du ska buda på) och budet är bindande. Dock brukar man ha villkor och en tidsgräns.
Jag har nyss sålt mitt hus och hade aldrig räknat med att få det priset vi begärde utan lite mindre. Drar du tillbaka budet som säljare godkänt så ersätta säljaren. Vet faktiskt inte hur mycket man blir skyldig.
Vi fick några bud, ett var villkorat med tidsfrist, det andra var villkorat med såld egen lägenhet, godkänd granskning samt tidsfrist.
Vi fick 2,3, begärde 2,33. De andra juden låg på typ 2 eller 2,2.
Det gör man inte. Man går till banken på måndag eller fyller i låneansökan i sin bank app på lördagen.Jag som aldrig har köpt hus då... Hur hinner man med att få lånelöfte på ett hus om man tittar på det på lördagen och budgivningen i princip börjar direkt??
Nu förstår jag inte? Man hinner inte men ändå måste man göra det, hur går det ihop?Det gör man inte. Man går till banken på måndag eller fyller i låneansökan i sin bank app på lördagen.
Men budgivningen kan ju inte börja direkt eftersom folk behöver lånelöfte?Nu förstår jag inte? Man hinner inte men ändå måste man göra det, hur går det ihop?
De jag har följt har budgivningen börjat väldigt omgående på.Men budgivningen kan ju inte börja direkt eftersom folk behöver lånelöfte?
I sverige eller i finland? Om det är i sverige så är ju systemet annorlunda eftersom folk har lånelöfte som gäller på mer än en bostad och då är det klart att budgivningen kan starta direkt.De jag har följt har budgivningen börjat väldigt omgående på.
Sverige. Ok, jag missade att @em-pirre pratade om Finland. Det förklarar sakenI sverige eller i finland? Om det är i sverige så är ju systemet annorlunda eftersom folk har lånelöfte som gäller på mer än en bostad och då är det klart att budgivningen kan starta direkt.
I finland däremot verkar ett lånelöfte bara gäller på ett specifikt hus och då är det ju ogiltigt på nästa hus. Så alla som tittar behöver söka om nytt lånelöfte efter visningen. Det borde innebära att ingen har ett gällande lånelöfte och att ingen kan börja buda direkt efter visningen. Och om ingen kan buda startar det ju ingen budgivning.
Om man inte har tillräckligt med cash då förståsI sverige eller i finland? Om det är i sverige så är ju systemet annorlunda eftersom folk har lånelöfte som gäller på mer än en bostad och då är det klart att budgivningen kan starta direkt.
I finland däremot verkar ett lånelöfte bara gäller på ett specifikt hus och då är det ju ogiltigt på nästa hus. Så alla som tittar behöver söka om nytt lånelöfte efter visningen. Det borde innebära att ingen har ett gällande lånelöfte och att ingen kan börja buda direkt efter visningen. Och om ingen kan buda startar det ju ingen budgivning.