Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Min garderob är kaos. Lycka till att hitta ett specifikt plagg liksom. Idag är det varsin trådbacksställning med fyra korgar. En stång...
2
Svar
31
· Visningar
1 743
Samhälle ÄNTLIGEN säger jag som allergiker och hyresvärd. Tillägg i historien i rubriken är att rökaren hade bostad i ett allergihus. Det finns...
2
Svar
28
· Visningar
2 784
Senast: Lingon
·
Relationer Jag har en nära släkting som under en lång tid utvecklats till konspirationsteoretiker. Situationen börjar bli rejält jobbig då allt...
Svar
18
· Visningar
2 079
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Hjälper det att köpa en luftrenare? Någon som har luftrenare och vet om de hjälper? Tänker en för 2000 - 3000 kr
Svar
15
· Visningar
948
Senast: mars
·
Hemmet Det blir OFTA stopp i lilla hålet bak i mitt kylskåp, vilket resulterar i en massa vatten under grönsakslådan :meh:. Hittills har jag...
2
Svar
33
· Visningar
2 086
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 337
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Utan att ha frågat fotografen eller publiceraren; Om jag tar ett foto från en hemsida, tex en nyhets-site som tex BBC, sparar på datorn...
Svar
10
· Visningar
1 074
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Jag är född med en svagare och kortare vänster sida. Jag har aldrig brytt mig om inlägg osv utan bara kört på och jag har aldrig haft...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett par märkeskängor som jag går antal mil i under en vecka. I somras gick skosnörena av så jag hörde av mig till...
Svar
9
· Visningar
1 172
Juridik & Ekonomi Skulle någon kunna vara snäll och förklara följande exempelscenarion för mig :D År 1: Utgifter kring hobbyn (materialkostnad) = 3000...
Svar
1
· Visningar
717
Skola & Jobb Rekordmånga har sökt in till utbildningar i höst. Ni som har sökt, vad har ni sökt? Jag har själv sökt en 50% kurs på folkhögskola...
Svar
12
· Visningar
1 053
Senast: EZMK
·
Skola & Jobb Jag har fått ett "erbjudande" från min chef. Jag jobbar i ett mindre företag. Företaget har 2 chefer huvudkontor och så den lilla plats...
Svar
12
· Visningar
2 108
Kultur Såhär i dessa grå hösttider behöver man lite glad sommarmusik. Normalt tycker jag ju att alla dessa sommarplågor är mest fåniga men så...
Svar
8
· Visningar
600
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 276
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag har haft kontakt med psykiatrin i många år för mitt mående, har ADHD,Asperger,ångest,depression, grova humörsvängningar (troligtvis...
Svar
15
· Visningar
2 258
Senast: chaosgirl
·
A
Skola & Jobb Högskoleprovet - orddelen för den som vill testa: https://www.dn.se/ekonomi/hogskoleprovet-orddelen-ht-2020/
2
Svar
33
· Visningar
2 909
Senast: Hoarfrost
·
Kropp & Själ För er som inte vet, så har jag haft en extremt jobbig sommar och höst, med min mammas bortgång och jag som ensambarn har tagit hand om...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 409
IT & mobiler Går in på facebook och jittar tjogtals med annonser från Sharpman. Döljer de flesta innan jag upptäckr att polska institutet också...
Svar
9
· Visningar
619
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Jag är nervös inför ett kommande medarbetarsamtal jag ska ha med min chef, som jag bara haft som chef sen typ augusti, och som dessutom...
Svar
7
· Visningar
1 811
Senast: Flavor
·
Mat Jag ska ut på en liten tripp imorgon. Kommer att behöva få i mig mat längs vägen. IKEAs restauranger har ju varit coronastängda på en...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp