Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Utför ni tjänster med hjälp av någon app som t.ex. foodora, tipptapp. uber m.m. eller köper ni tjänster via dem? Vad tycker ni om det...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: whalan
·
Hemmet På kvällspromenaden nu upptäckte jag att det blänkte till vid sidan av gångbanan och när jag kollade var det var så såg jag en stor...
Svar
13
· Visningar
802
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ (Jag lägger denna under allmänt då jag inte enbart vill ställa frågan till föräldrar.) Jag har alltid varit osäker på om jag vill ha...
14 15 16
Svar
301
· Visningar
20 545
Senast: Sel
·
Trädgård & Växter Flyttade in min paprika bär det blev kallt ute och nu har alla mognat på en gång. Några idéer om vad jag kan göra med dom?
Svar
4
· Visningar
430
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Måste se mitt favoritpar fivefingers som slut snart, tån åker hellre ut genom hålet bredvid och sulan har många sprickor. Jag beställde...
2
Svar
26
· Visningar
2 338
Senast: Ms_Antrop
·
Kläder & Bli fin Är på jakt efter en bra skaljacka för flera år framåt. Bor i norra Sverige så använder min nuvarande skaljacka jättemycket, typ hela...
Svar
8
· Visningar
1 316
Senast: Derivata
·
Hemmet @athena_arabians eller någon annan som är haj på mark och geologi, jag behöver hjälp! Jag har köpt en tomt där ett prov som blandats...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 816
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Alltså sånna glasögon som ska skydda ögonen från skärmens/datorns blåljus :D Har någon provat? Jag har inga som helst fel på min syn...
Svar
3
· Visningar
671
Samhälle En slutkläm i en annan diskussion (se nedan) fick mig att tänka på det helt orimliga i att flera kommuner gått ihop och köpt en sedan...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 151
Senast: Hippocampus
·
Tjatter Spinoff-på den andra tråden då jag ansåg att detta inte hörde hemma i den. Själv tycker jag det är rätt skoj med konspirationsteorier...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 012
Senast: Jeffery
·
Samhälle Är du bildad/allmänbildad? Varför/varför inte? Varför är det viktigt? Eller varför är det oväsentligt? Varför är vissa ämnen mer...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 131
Kropp & Själ Upptäckte igår att dottern på 15 år har en konstig "fläck" i skinnet bak på ryggen, är det någon som har en aning om vad det kan vara...
Svar
13
· Visningar
1 437
Senast: Gimlan
·
Tjatter Läser i DN att Amazon använt maskinöversättning till sin sida och lyckats göra ett antal missar. Bl.. har de satt in fel flagga. De...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 137
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag blir tokig. Det kliar stundvis i mina hörselgångar så jag inte vet vad jag ska ta mig till. Vaknar till och med av att det kliar...
2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: enough
·
Hemmet Har fått svar på vattenprovet och allt ligger på normala nivåer men har en fråga om alkalinitet- nivån. Förstår att man ska ha över 60...
Svar
19
· Visningar
504
Senast: Angel
·
Hemmet Kan man det? Jag har köpt en byrå, Askvoll, med vita lådor som jag gärna skulle pigga upp lite. Skulle helst måla mönster med någon färg...
Svar
17
· Visningar
4 098
Senast: SaraXX
·
Relationer Att bostad som köpts för gemensamt bruk ska delas lika vid separation har jag koll på. Men gäller det även om man byggt hus för att bo i...
2
Svar
22
· Visningar
2 990
Senast: Martin72
·
IT & mobiler Någon som är superhajj på iPhone 7? Råkade tappa den i golvet så skärmen sprack. En jobbarkompis byter skärmar och kunde ta sig an den...
Svar
16
· Visningar
646
Senast: Modest
·
Svar
8
· Visningar
489
Senast: Elendil
·
Kläder & Bli fin Ska sy i vadmal, men fler som stickar har nog koll på vantstorlekar. Därför blev det varken sy-tråden eller stick-tråden, men en helt...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp