Hålla rent i "kylskåpshålet"?

Jag tror det växer otäckheter i hålet så det proppas igen så, brr.

Jag får väl göra det där med att dra ut kylen, drar mig mycket för det, brr igen.

Själv drar jag, medelst långa tops, upp slemmiga proppar då och då (när det börjar bli blött på botten av kylskåpet). Klart det växer till :yuck:
 
Jag tror det växer otäckheter i hålet så det proppas igen så, brr.

Jag får väl göra det där med att dra ut kylen, drar mig mycket för det, brr igen.
Ok nu gjorde jag det, hu! det var jätteäckligt men tyvärr inte fullt av vatten, mest svamp och andra vidrigheter. Det är dock röret på baksidan som är superäckelvidrigt men det är kört att få loss, så ärende ogjort. Får satsa på piprensare eller liten borste.

Typiskt nog lyckas jag inte få in det igen :( man tänker göra det någon gång i framtiden. Sticker ut 5 cm.
 
Mitt är ett Whirlpool....men det är mycket möjligt att det har samma problem. Japp, tror nog att det är något som växer för, som sagt, gucket jag fick upp idag såg ut precis som det svarta gojs som man kan få upp med vaskrensen från avloppen.....
Det är samma sak, därför skrev jag " runt ordet. Dom bygger på samma konstruktion ;)
Elektrolux äger 106 olika märken, t.ex Elektro-Helios, Zanussi, AEG, Whirlpool och Volta.
 
Bra att lista ut Var all fukt kommer i från från första början? Lämnas dörren öppen, otäta matförpackningar, dålig tätningslist?
 
Det handlar ju mycket om hur ofta en öppnar och släpper in ny fukt som bildar kondens. Springer en ofta i kylskåpet inbillar jag mig att det blir mer än om en ensamstående jobbar borta fem dgr per vecka än 5 barnfamiljen är hemma hela dagarna.
 
Bra att lista ut Var all fukt kommer i från från första början? Lämnas dörren öppen, otäta matförpackningar, dålig tätningslist?
Ingen aning. Vårt kylskåp är hyfsat nytt (sisådär 5 år gammalt) och vad jag kan minnas har det alltid varit likadant. Det bildas ett tunt lager "frost" (i droppar) på bakre väggen. Med jämna mellanrum under dagen tinar dropparna och rinner ner till hålet. Sedan bildas ny "frost" igen. De tinar. Och så vidare. Om det ska vara så, eller om det är ett design-fel, det vet jag inte.
 
Ingen aning. Vårt kylskåp är hyfsat nytt (sisådär 5 år gammalt) och vad jag kan minnas har det alltid varit likadant. Det bildas ett tunt lager "frost" (i droppar) på bakre väggen. Med jämna mellanrum under dagen tinar dropparna och rinner ner till hålet. Sedan bildas ny "frost" igen. De tinar. Och så vidare. Om det ska vara så, eller om det är ett design-fel, det vet jag inte.
Blir det så även om all mat är i lufttäta förpackningar? Ställs varm mat in?
 
Då kanske det kan vara glapp i någon av gummilisterna. Om man röker /använder något annat som ryker så kan man lägga in det i kylskåpet för att de vart det inte är tätt 🙂
Har inget som ryker och fy för att lägga in en cigarett i kylskåpet.... :yuck: Dä har jag hellre lite fukt!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 119
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp