Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Det började jag fundera på för ett tag sedan, när nu pandemin pågått i ett år. Vad är det som trätt fram som viktiga grejor eller...
2
Svar
23
· Visningar
2 508
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Förra helgen åt jag färsk tomat. Som ett brev på posten fick jag sår i munnen. I vanliga fall läker det ut utan några större...
Svar
18
· Visningar
1 395
Senast: 95johsv
·
Juridik & Ekonomi Jag räknar med att få en riktigt usel pension och ser inte hur jag skulle kunna ordna det så jag får det bättre som pensionär. Frågan...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
15 835
Senast: LillaGubben
·
Kultur Vi har ju en sagotråd men jag skulle gärna vilja ha en citat, ordspråkstråd också. Vilket är ditt favoritcitat/ favoritordspråk? Är du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 002
Senast: Ullmerkott
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: sthu
·
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Lite äckelvarning. Åt förut en förpackning cocktailtomater som var lite övermogna. Den sista smakade dåligt. Sen fastnade smaken i...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Istället för att kapa @Aliisa s tråd om sin mattelektion gör jag en egen kring det som kom upp i mitt huvud. Där diskuteras...
27 28 29
Svar
575
· Visningar
33 312
Senast: Miedo
·
Kropp & Själ Vad är ni för stjärntecken?Hur bra stämmer det? Jag tycker det stämmer väldigt bra på mig och alla jag känner. Även i relationer, dvs...
2
Svar
26
· Visningar
1 727
Senast: Scata
·
Samhälle Idag är en ödesdag för Liberalerna. De ska ta ställning till om de ska kliva över gränsen och göra det möjligt att samarbeta med SD, och...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 512
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag är sjukskriven 100 % av min läkare men försäkringskassan har bara godkänt 80% sjukskrivning. Om jag nu ska börja jobba 20%, behöver...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: TinyWiny
·
Mat Jag kämpar med att laga mat så att jag kan äta hemlagat varje dag, eftersom det verkar som om jag inte tål de färdiga matformarna med...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
14 652
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Har haft funderingar länge på att börja äta kött igen. Men hur gör man? Bara tanken på det gör att det växer i munnen och jag får...
2
Svar
37
· Visningar
3 471
Senast: Klura
·
Skola & Jobb Börjar bli sugen på att göra något annat i livet. Bakgrund: jobbat som uska i snart 9 år, älskar mitt jobb och min arbetsplats. Men har...
2
Svar
32
· Visningar
2 574
Senast: lizzie
·
Trädgård & Växter Tänkte sätta litet jordärtskockor eftersom det är så himla gott. 😋 Det verkar finnas en hel del intressanta sorter men den enda jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 872
Senast: Tilly_85
·
Skola & Jobb Vill inte kapa @Wingates tråd, så startar egen. Är i läge känner jag behöver mer input vad man kan studera eller jobba som. Kort om...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Halcyon
·
Juridik & Ekonomi Hör du till de kreativa som startat en shop på Etsy? Har du bra och dåliga erfarenheter att dela med dig av? Det finns mängder av...
Svar
0
· Visningar
364
Senast: Aviello
·
Trädgård & Växter Fast jag tänker att det en apotekstekniker får lära sig på sin utbildning inte hör till allmänbildning. Jag tycker det hör till...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 863
Senast: Mkb
·
Kultur Skulle behöva lite hjälp inför ett kommande teaterprojekt. Vilka klassiska sagor är allmänt kända för en vuxen publik? Vilka sagor kan...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 822
Senast: Nahar
·
Trädgård & Växter Jag behöver köpa nya handredskap för mitt trädgårdspysslande. Behöver framförallt greppvänliga rejäla handtag till mina värkiga händer...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp