En av mina absolut snabbaste och enklaste rätter:
Ta ca 100 gram vegetarisk färs - jag brukar ta Frankfuls tacofärs, då behövs ingen extra kryddning.
Fräs färsen på medelvärme i någon matsked smör eller olja tills den är genomstekt, tar ca 7-10 minuter.
Släng i en förpackning färdigkokt Uncle Ben's-ris (jag tar alltid långkornigt vitt, det är inte smaksatt).
Rör om så allt blandas väl och vänta någon minut så att riset hinner bli varmt. Ät.
Lite riven ost är gott att blanda i. Majskorn också om du gillar det, endera någon dl frysta som du slänger i med färsen sista minuten den steks - fryst majs blir genomvarm fort - eller samma mängd burkmajs som du hällt av vätskan från. Det blir endera en stor eller två mindre portioner, beroende på hur mycket du äter per gång.
Nej, inte mycket grönsaker, men tekniskt sett så är färsen en grönsak eftersom den är gjord på ärtprotein.
Man kan garanterat slänga i vad man nu gillar att ha i tacos och få bra resultat, men då uppstår ju samma problem med att ställa sig och hacka, så därför får du den mest basic versionen.