Jordärtskockor sorter

Jag har just insett nagot i den har traden. Nar ni pratar om jordartskocka pratar ni om Jerusalem Artichoke. Inte en "vanliga" artichoke
artichoke.webp

Det var sa mycket mer spannande med en "riktig" artichoke. :p

Aaaahhh ... nu har det varit "artichoke" eller Jerusalem artichoke (som ocksa kallas sunflower root) i over 30 ar sa jag kan nog tankas blanda ihop dem pa Svenska igen. :p

Åh, men nu kopplar jag skillnaden på engelska. Har aldrig förstått vad en Jerusalem artichoke är ^^ men sunflower root har jag aldrig hört, också ett fint namn. Blommorna ser faktiskt lite ut som en solros 🌻☺️

Åh, men nu kopplar jag skillnaden på engelska. Har aldrig förstått vad en Jerusalem artichoke är ^^ men sunflower root har jag aldrig hört, också ett fint namn. Blommorna ser faktiskt lite ut som en solros 🌻☺️

Som jag forstar ar de en art av solros som odlades i mycket stora falt i South Carolina pa flera stallen nara dar jag hade farmen. Det var sa himla fint med alla blommande solrosor anda tills de borjade vissna. :cautious: Innan jag visste battre trodde jag att de odlade dem for frona, men det var andra blommor och falt. :p

Som jag forstar ar de en art av solros som odlades i mycket stora falt i South Carolina pa flera stallen nara dar jag hade farmen. Det var sa himla fint med alla blommande solrosor anda tills de borjade vissna. :cautious: Innan jag visste battre trodde jag att de odlade dem for frona, men det var andra blommor och falt. :p

Det var ny kunskap, därför den ser ut som en solros kanske,... den är en solros haha! Kul 🤓👍

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cambrie
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 715
Senast: Amha
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
471
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka