Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul! Hoppas att resten också hittar fram till sina nya hem.
Tack så mycket!Kul! Hoppas att resten också hittar fram till sina nya hem.
Det ska bli spännande att höra hur långt norrut dom vill trivas - kulDet landade några i Dalarna igår, tack så mycket En del ska få fortsätta norrut, vi ska se om de trivs i Västerbotten också
Om dom överlever får du hojta! (Var nu dom ska få plats? Jag vet inte ens om jag gillar jordärtskocka? Varför är det ett problem förresten? Jag har en hel rabatt med pepparrot som jag inte heller gillar )Det landade några i Dalarna igår, tack så mycket En del ska få fortsätta norrut, vi ska se om de trivs i Västerbotten också
En del av dem är redan framme i VbtnDet landade några i Dalarna igår, tack så mycket En del ska få fortsätta norrut, vi ska se om de trivs i Västerbotten också
Jordärtskocka - den där man äter jord-delenJag har just insett nagot i den har traden. Nar ni pratar om jordartskocka pratar ni om Jerusalem Artichoke. Inte en "vanliga" artichoke
Visa bifogad fil 67210
Det var sa mycket mer spannande med en "riktig" artichoke.
Aaaahhh ... nu har det varit "artichoke" eller Jerusalem artichoke (som ocksa kallas sunflower root) i over 30 ar sa jag kan nog tankas blanda ihop dem pa Svenska igen.
Åh, men nu kopplar jag skillnaden på engelska. Har aldrig förstått vad en Jerusalem artichoke är ^^ men sunflower root har jag aldrig hört, också ett fint namn. Blommorna ser faktiskt lite ut som en solros
Som jag forstar ar de en art av solros som odlades i mycket stora falt i South Carolina pa flera stallen nara dar jag hade farmen. Det var sa himla fint med alla blommande solrosor anda tills de borjade vissna. Innan jag visste battre trodde jag att de odlade dem for frona, men det var andra blommor och falt.