Jordärtskockor sorter

Jag har just insett nagot i den har traden. Nar ni pratar om jordartskocka pratar ni om Jerusalem Artichoke. Inte en "vanliga" artichoke
artichoke.webp

Det var sa mycket mer spannande med en "riktig" artichoke. :p
 
Aaaahhh ... nu har det varit "artichoke" eller Jerusalem artichoke (som ocksa kallas sunflower root) i over 30 ar sa jag kan nog tankas blanda ihop dem pa Svenska igen. :p

Åh, men nu kopplar jag skillnaden på engelska. Har aldrig förstått vad en Jerusalem artichoke är ^^ men sunflower root har jag aldrig hört, också ett fint namn. Blommorna ser faktiskt lite ut som en solros 🌻☺️
 
Åh, men nu kopplar jag skillnaden på engelska. Har aldrig förstått vad en Jerusalem artichoke är ^^ men sunflower root har jag aldrig hört, också ett fint namn. Blommorna ser faktiskt lite ut som en solros 🌻☺️

Som jag forstar ar de en art av solros som odlades i mycket stora falt i South Carolina pa flera stallen nara dar jag hade farmen. Det var sa himla fint med alla blommande solrosor anda tills de borjade vissna. :cautious: Innan jag visste battre trodde jag att de odlade dem for frona, men det var andra blommor och falt. :p
 
Som jag forstar ar de en art av solros som odlades i mycket stora falt i South Carolina pa flera stallen nara dar jag hade farmen. Det var sa himla fint med alla blommande solrosor anda tills de borjade vissna. :cautious: Innan jag visste battre trodde jag att de odlade dem for frona, men det var andra blommor och falt. :p

Det var ny kunskap, därför den ser ut som en solros kanske,... den är en solros haha! Kul 🤓👍
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 399
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
2
· Visningar
428
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
967
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp