Jordärtskockor sorter

Jag har just insett nagot i den har traden. Nar ni pratar om jordartskocka pratar ni om Jerusalem Artichoke. Inte en "vanliga" artichoke
artichoke.webp

Det var sa mycket mer spannande med en "riktig" artichoke. :p

Aaaahhh ... nu har det varit "artichoke" eller Jerusalem artichoke (som ocksa kallas sunflower root) i over 30 ar sa jag kan nog tankas blanda ihop dem pa Svenska igen. :p

Åh, men nu kopplar jag skillnaden på engelska. Har aldrig förstått vad en Jerusalem artichoke är ^^ men sunflower root har jag aldrig hört, också ett fint namn. Blommorna ser faktiskt lite ut som en solros 🌻☺️

Åh, men nu kopplar jag skillnaden på engelska. Har aldrig förstått vad en Jerusalem artichoke är ^^ men sunflower root har jag aldrig hört, också ett fint namn. Blommorna ser faktiskt lite ut som en solros 🌻☺️

Som jag forstar ar de en art av solros som odlades i mycket stora falt i South Carolina pa flera stallen nara dar jag hade farmen. Det var sa himla fint med alla blommande solrosor anda tills de borjade vissna. :cautious: Innan jag visste battre trodde jag att de odlade dem for frona, men det var andra blommor och falt. :p

Som jag forstar ar de en art av solros som odlades i mycket stora falt i South Carolina pa flera stallen nara dar jag hade farmen. Det var sa himla fint med alla blommande solrosor anda tills de borjade vissna. :cautious: Innan jag visste battre trodde jag att de odlade dem for frona, men det var andra blommor och falt. :p

Det var ny kunskap, därför den ser ut som en solros kanske,... den är en solros haha! Kul 🤓👍

Liknande trådar

Mat Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 511
Senast: Bulldoozer
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
764
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
736
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka