Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Jag försöker hitta statistik om våldsbrott men det går dåligt. Väljer kanske fel sökord när jag googlar. Bakgrund: Jag pratar med en...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Ramona
·
Fritid Vi åker på semester till västkusten (norr om Gbg) från östkusten, Kalmar, i sommar. Vi tänker att vi ska se något på vägen men vet...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: TantAgda
·
Kropp & Själ Ja, kan man hjälpa någon att börja må bättre eller ? Har en jobbarkompis som är kraftigt överviktig. De senaste åren har hon fått en...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
R
Kropp & Själ Funderar på att åka till Skåne några dagar i slutet av augusti. Gillar historia, gamla hus, god mat och vin. Ge mig tips på tex fina...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 313
Senast: Jerseyite
·
Kläder & Bli fin Har ni några favoriter? Skämt, motton/visdomsord, identitetsmarkörer ... Dela gärna bild och/eller berätta varför ni gillar just de...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 260
Senast: Fruentimber
·
Fritid Jag skulle väldigt gärna vilja resa någonstans i Sverige några nätter under kommande månad men har ingen aning om var. Vi är två vuxna...
Svar
6
· Visningar
659
Hemmet Vi behöver en ny köksfläkt. Eftersom spisen och hålet för fläkten inte är centrerade behöver vi en fläkt med en skorsten som är ca 50 cm...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Hur är er relation till era kollegor? Är ni nöjda eller hade ni velat att den var annorlunda? Närmare/ytligare? Hur stor arbetsgrupp...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 588
Senast: Glimra
·
Mat Jag kan väl inte vara den enda som gillar smoothies ;) Dricker det så gott som varje dag, och har ofta en grund på fryst banan. Älskar...
Svar
4
· Visningar
535
Hemmet Inreda är väl att ta i kanske. Jag vill egentligen bara få tips på hur jag bättre kan utnyttja vindsutrymmen med snedtak. Såhär ser det...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
3 548
Senast: sthu
·
Samhälle Jag visste inte var jag skulle lägga detta - om det sorterar under vaccinationer, eller om det handlar om diskussionen om...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 329
Senast: Dentaku
·
Tjatter Jobbar någon på Max här? Är det ett bra och roligt jobb? Vad har ni för lön?
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: Bufera
·
Hemmet Jag ska måla i källaren. Ända sedan jag var liten har jag hört att källarväggar måste målas med en särskild färg, diffusionsöppen. När...
Svar
7
· Visningar
1 506
Senast: MiaMia
·
Fritid Jag insåg att det inte fanns någon sådan här tråd, och nu med tanke på vad som hände Christian Eriksen känns det som att vi kanske...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
13 440
Senast: MJLee
·
Kläder & Bli fin Jag och min mor har haft våra plasttofflor i många år. De passar vår fötter till skillnad från foppatofflor men de finns inte längre i...
Svar
6
· Visningar
1 274
Hemmet Massor av flugor inne. Inte bananflugor alltså, vanliga flugor. Kossor på ängen utanför 🙄 1. Hur gör jag för att bli av med dom? Minns...
2
Svar
37
· Visningar
2 481
Senast: MissFideli
·
Hemmet Någon som har en nyare sådan? Vad är det då för något märke och modell? Låset till luckan på vår maskin har gått sönder och jag har...
2
Svar
23
· Visningar
4 425
Mat Denna sommar arbetar jag med tillsynen av kor på bete. Jag befinner mig långt hemifrån (ca 1,5 h) och har bara bilen att tillgå. Det...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 661
Senast: mamman
·
Hemmet Vad är det här och vad har man de till? Det är små hål i botten.
2
Svar
30
· Visningar
1 954
Hemmet Vad har jag för ohyra i köket? Flyger runt, svåra att bli av med. Följdfråga: hur tusan bli av med? :arghh:
2
Svar
20
· Visningar
2 563
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp