https://kavlaupp.se/_nuxt/img/khadija.6ea3c5d.jpg
Är det denna du tänker på? Där tippar jag på att kvinnan Khadija är med i kampanjen, liksom 1.cuz för att fylla en kvot av en grupp som man i sverige har haft svårt att nå med information ang smittspridning och covid och att hennes kultur eller religion inte tillåter henne att 'kavla upp' annat än för vaccinatören. Det torde väl inte vara så svårt att förstå att #kavlaupp vill/måste ha människor med som ska 'tala' till dem de vill nå?
Och det är samma sak här, 1.cuz är trots sin bakgrund där han är långt ifrån helylle eller något gott exempel på något mer än lite gangstarap på listorna - här dock mer en representant för den grupp av somalier som varit extremt utsatta för smittspridningen men tyvärr inte av myndighetsinformation förrän man såg att 'shit, nu ser man i all statistik att somalier är överrepresenterade i smitto och dödsstatistik för covid19 i sverige! Nu måste vi göra nåt!' då kom det information på somaliska, maay och benadir till sjukvårdsinrättningar, boenden, kortisar, till gator och torg. Nu har nåt snille tänkt till och den där 1.cuz - han talar till den här gruppen! Vi ställer upp honom framför kameran tillsammans med Greta - då slår vi två flugor i en smäll! Hon talar till unga som ännu inte har retat ihjäl sig på henne, och han talar till sina landsmän i samma generationer.
Generellt om bilden/propagandan/'kampanjen - jag tror att det här är förlegat grepp, jag tror att alla har ett ansvar i att tala med de som tvekar att vaccinera sig, föräldrar, barn, syskon, kusiner, grannar, arbetskamrater, kunder, chefer, lärare, socialsekreterare, handläggare, fårklippare, hovslagare, kompisar. KOMMUNIKATION är det mest kraftfulla som finns, kanske inte kändisar på bild med budskap idag så mycket. Min åsikt. Och just denna bild med 1.cuz/greta kommer valsa runt som en bild av sverige mer än relaterat till någon vaccination.