Tips på mat som är god "kall"

Jag kommer glömma den om jag ställer den utanför bilen. Man är rätt slut när man kommer från ön till bilen XD

Man får välja rätt sida 😅 jag brukar anpassa till solen men de gånger jag är osäker/packar klart strax innan sista hästen på tävling tex så ställer jag den så jag inte kan öppna förardörren utan att flytta den 😅
 
Vitello tonnato är en av mina sommarfavoriter. Kall, tunt skuren kalvstek med tonfisksås. Till det gärna kall potatis och kalla kokta grönsaker, t ex haricot vert (kan blandas med potatisen till en sallad). En typisk middag/lunch i Italien :d. Själv byter jag gärna ut kalven mot kall, kokt rimmad kyckling, såg att du inte äter kyckling, men tips till andra. En annan sommarfavorit varma dagar är gazpacho. Finns flera recept, med eller utan brödbas. Med bröd till blir man mätt och får i sig vätska.
Stek på styckningsdelar med tät struktur, t ex rullen, är utmärkt att skiva tunt och äta kallt med t ex potatissallad. Pickles eller andra inlagda grönsaker passar bra till.
Potatissallad med vinägrett passar bättre än majo/creme fraiche på sommaren. Den är inte lika känslig för om den inte är kylskåpskall (enligt mig är det alltid godast).
Tabbouleh är ett alternativ till potatissallad som kan ätas med olika tillbehör.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 541
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Ja, det finns ju en del mat-trådar på buke (och jag har sökt, men inte funnit nog) så varför ska inte jag? :D Frukost har jag mina...
Svar
10
· Visningar
3 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp