Inreda vind med snedtak

Alltså jag skulle inte riva väggen alls. Kanske bara ta bort dörren och senan göra hyllorna på väggen.

Men jag kanske inte alls har fattat vad du menar (det känns lite så)

Bara sätta hyllor längs kortsidan?
För snedtaket går ju hela vägen ner till golvet så där blir det svårt att sätta nåt.

Jag tänkte att det kanske fanns något smart sätt att utnyttja ytan bättre. Men det går kanske inte.
 
Låga hyllor in under snedtaket (har själv haft vindsvåning) och måttpassade hyllor på övrigt.

Backar för förvaring på hyllorna

På själva snedtaket? Hur sätter man hyllor där?
Eller menar du ståendes på golvet? Det blir antingen väldigt lågt eller väldigt trångt
 
På själva snedtaket? Hur sätter man hyllor där?
Eller menar du ståendes på golvet? Det blir antingen väldigt lågt eller väldigt trångt
Jag förstår fortfarande inte. Har dock druckit rödvin men ändå.

Alltså bygg hyllor så som jag menade tidigare. Du får ju använda allt utrymme så?

Eller fattar jag fortfarande inte vad som är problemet?
 
Jag förstår fortfarande inte. Har dock druckit rödvin men ändå.

Alltså bygg hyllor så som jag menade tidigare. Du får ju använda allt utrymme så?

Eller fattar jag fortfarande inte vad som är problemet?

Det blir ju pyttesmå hyllor i så fall. Om de ska få plats under snedtaket menar jag. Det känns rätt meningslöst..
 
Tycker du? De borde ju bli ganska djupa längst ner i alla fall? På. De övre, smalare hyllorna kan man ju ha små korgar eller lådor med typ knappar eller vad man nu som sömmerska kan tänkas vilja förvara i små korgar. Trådrullar?

Det är inte småsaker som ska förvaras utan till största delen tyg. Djupa hyllor = saker hamnar längst in och syns inte, glöms bort. Smala hyllor går inte ha tyg på.



Jag lägger nog ner att hitta en bra lösning. Det får fortsätta vara kaos och plastbackar på golvet.
 
Det är inte småsaker som ska förvaras utan till största delen tyg. Djupa hyllor = saker hamnar längst in och syns inte, glöms bort. Smala hyllor går inte ha tyg på.



Jag lägger nog ner att hitta en bra lösning. Det får fortsätta vara kaos och plastbackar på golvet.
Okej, du är helt enkelt mer petig än vad jag är.
 
Jag hade köpt plastlådor och lagt långtidsförvaring i dem och puttat in dem längst in där det är som lägst takhöjd. Såna saker man inte behöver kunna ta fram snabbt eller ofta. Längst den väggen med högst takhöjd hade jag ställt några förvaringshyllor för att kunna förvara sånt man behöver kunna ta fram ofta eller snabbt och lätt. Vi har ett liknande utrymme. Vi har inrett så. På hyllan längst väggen med högst takhöjd har vi saker som påskpynt, julpynt, pasta, konserver av olika slag osv. I resten har vi ställt flyttkartonger och en och annan liten möbel.
 
Jag hade köpt plastlådor och lagt långtidsförvaring i dem och puttat in dem längst in där det är som lägst takhöjd. Såna saker man inte behöver kunna ta fram snabbt eller ofta. Längst den väggen med högst takhöjd hade jag ställt några förvaringshyllor för att kunna förvara sånt man behöver kunna ta fram ofta eller snabbt och lätt. Vi har ett liknande utrymme. Vi har inrett så. På hyllan längst väggen med högst takhöjd har vi saker som påskpynt, julpynt, pasta, konserver av olika slag osv. I resten har vi ställt flyttkartonger och en och annan liten möbel.

Jo, alltså det funkar ju om man ska ha det som långtidsförvaring/"sällan användas"-förvaring. Men jag hade ju tänkt mig något mer funktionellt som faktiskt kommer gå att använda på mer eller mindre veckobasis.

Plastlådor har jag idag, totalt värdelöst.
 
Jo, alltså det funkar ju om man ska ha det som långtidsförvaring/"sällan användas"-förvaring. Men jag hade ju tänkt mig något mer funktionellt som faktiskt kommer gå att använda på mer eller mindre veckobasis.

Plastlådor har jag idag, totalt värdelöst.

Ok, då får du nog offra delen längst in med lägst tak. Sätt hyllor. Platsbyggda för maximalt utnyttjande av platsen.
 
Om du skaffar en låg hylla med bakstycke som löper längs med hela långsidan så får du illusionen av att hyllans bakstycke börjar där väggen och taket möts.

Jo, men själva utrymmet blir ju pyttelitet då? Ingen golvyta att röra sig på. Det känns inte som att det är det optimala sättet att utnyttja ytan helt enkelt.
Alltså jag förstår fortfarande inte trots att jag är nykter.

Du vill ha förvaring men inte hyllor och inte lådor?

Jag har gärna hyllor, men jag får inte riktigt grepp om hur ni menar att det skulle fungera?

Det blir ju enda alternativet för hyllor. Annars stång att hänga tyger över?
Jag ser gärna andra lösningar än just hyllor.
Hur skulle du fästa en stång? Utrymmet är ju ganska långt så vägg till vägg kommer nog inte funka..
 

Liknande trådar

Hemmet Mitt vardagsrum i nya huset har en smarrig turkos färg, ganska ljus som drar mer åt grönt än blått. Hur fasiken inreder jag det snyggt...
2
Svar
20
· Visningar
8 741
Senast: Simply me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp