Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Vad har jag för ohyra i köket? Flyger runt, svåra att bli av med. Följdfråga: hur tusan bli av med? :arghh:
2
Svar
20
· Visningar
2 563
Senast: gul_zebra
·
Trädgård & Växter Innan jag gick och lade mig igår - alltså vid ca 22:30 - hörde jag en fågel som lät så högt att den tydligt hördes in i huset. Trots...
Svar
4
· Visningar
504
Trädgård & Växter Vi har några sådana här buskar på tomten. De är fulla i bär och jag blir nyfiken på om de är ätbara. Jag vet att det finns folk som är...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Nån som har gjort och kan dela med sig av erfarenheter? Jag fick för lite mer än 1 år sedan kraftigt utstrålande smärta i högra armen...
Svar
6
· Visningar
1 714
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Ja, varför knastrar det ibland när jag rör huvudet?? Har fått för mig att det handlar om spända muskler ( inte helt otroligt). Hur blir...
Svar
7
· Visningar
4 171
Senast: susanne
·
Hemmet En god vän till mig ska kolla på ett hus och uppvärmningen är vattenburet system med elpatron och tillkopplad vedspis. Hon är helt novis...
Svar
12
· Visningar
3 517
Senast: ameo
·
Tjatter Hjälp mig översätta "kliva av bussen" till engelska. Typ "Du skulle gått av vid förra hållplatsen" eller "Du ska kliva av vid hållplats...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 569
Senast: Otherside
·
Samhälle På grund av en händelse idag som nog mest var ett "bus" undrar jag för säkerhets skull. Ni som har ungdomar i familjen som ni har...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
10 374
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Läste en så kul tråd på ett annat forum, så jag snor den. Kan vi inte berätta när vi tabbat oss, och hoppats att ingen såg? Jag kan...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
24 497
Kläder & Bli fin Kan man sy om ärmar på en klänning? Har en gammal jag tycker om som inte passar i ärmarna längre eftersom att jag tränat biceps/triceps...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: BernT
·
Hemmet Buke brukar veta! Var köper jag exakt samma modell? Gärna original från 70-talet. (Eller så sitter någon här på buke med gamla beslag...
Svar
8
· Visningar
338
Senast: Snurrfian
·
Fordon Köpte mig en elcykel på Biltema i slutet av april -20 och har varit nöjd med den. I förra veckan när jag cyklade hörde jag att...
Svar
8
· Visningar
831
Kropp & Själ Har ganska nyligen blivit diagnostiserad med depression efter en skada i höstas som gett diverse fysiska och psykiska effekter. Nu...
2
Svar
27
· Visningar
6 283
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Hur resonerar ni kring delad ekonomi där två gifta får ut lika mycket efter skatt - men där den ena personen vill gå ner till 80%...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
16 217
Senast: Inte_Ung
·
Kultur I flera år har jag då och då tänkt på en låt som jag såg en del av musikvideon till men som jag inte kunnat hitta igen sedan. Så nu...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: Rund
·
Fritid Ska på söndag besöka Skara Sommarland med familjen. Hade först tänkt åka bara över dagen, men så slog det mig att det kanske finns någon...
2
Svar
22
· Visningar
977
Senast: dobbis
·
Fritid Just börjat vandra med killen. Inga superlånga turer (3-4 dagar) men det är något jag vill fortsätta med. Jag är dock nybörjare så...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 362
Senast: Philosophia
·
Fritid Jag ska skriva ut ett program och vill ha lite finare papper än vanligt kopieringspapper. Var glatt iväg och köpte fotopapper men det är...
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: Amanda_F
·
Mat När jag var liten var havregrynsgröt något jag inte alls gillade, det behövdes russin och annat för att jag skulle anse den ätbar. Nu...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 499
Kultur Min syster ska gifta sig i augusti. Hon frågade om jag kunde/ville vara brudens far (hennes är död). Jag kommer inte ihåg vad brudens...
2
Svar
22
· Visningar
3 373
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp