Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha!Min mamma tog in sin shettis i stallet, ryktade och kratsade hovarna. Bar fram selen och började sela. Stannar upp och tittar på manen - som ligger åt fel håll. Selar snabbt av och går ut till hagen och byter shettis - till sin shettis.
Min mamma har gjort en liknande sak, fast på ridskolan. Hon gjorde i ordning fel häst och ledde glatt in den på lektionen där ridläraren förvirrat frågade varför hon bett att få byta häst. Mamma fattade ingenting!Min mamma tog in sin shettis i stallet, ryktade och kratsade hovarna. Bar fram selen och började sela. Stannar upp och tittar på manen - som ligger åt fel håll. Selar snabbt av och går ut till hagen och byter shettis - till sin shettis.
Min mamma tog in sin shettis i stallet, ryktade och kratsade hovarna. Bar fram selen och började sela. Stannar upp och tittar på manen - som ligger åt fel håll. Selar snabbt av och går ut till hagen och byter shettis - till sin shettis.
Jag var en gång i tiden medryttare på en Islandshäst. En valack. En fux. Första gången jag skulle hämta honom själv var det uppskattningsvis 10 fuxar i hagen. Alla utan tecken.
Framförallt tror jag att jag skrattar för att det är så stor igenkänning. Jag kan se mig göra precis samma sak.
Jag var nykter men gravid, skulle in på jobbet för möte hela dagen (jobbade annars mest hemifrån). Upptäckte när jag kom hem att jag haft linnet ut och in hela dagen... För övrigt hade jag också lyckats översvämma kaffebryggaren under dagenJag hade fest, blev full och ville ta på mig en festligare tröja. Så det gjorde jag. När jag kom hem hade jag visserligen på mig min festliga tröja, men ut och in
Jag har just en sådan fux utan teckenJag var en gång i tiden medryttare på en Islandshäst. En valack. En fux. Första gången jag skulle hämta honom själv var det uppskattningsvis 10 fuxar i hagen. Alla utan tecken.
På tal om "ta fel".Åh...
Kommer ihåg när jag på jobbet lyckades blanda ihop föl...
Vi hade två ston som gick i hagarna bredvid varandra med sina föl, helt plötsligt går båda fölen i samma hage. Nåja, de vara ganska samarbetsvilliga så jag och kollegan lyckades till slut få tillbaka fölet som förirrat sig.
När jag ska släppa in dem på eftermiddagen upptäcker jag att det ena stoet var sur mot sin unge och inte ville låta den dia , går upp för mig att vi tagit fel på föl, så de hamnat vid fel mamma
Turligt nog var det två rutinerade och snälla ston, det andra fölet hade glatt fått äta av fel mamma... Tog en stund att flytta tillbaka dem, så att alla vart nöjda och glada
Ingen hade behövt få veta det men jag berättade det för chefen iaf
Jag har just en sådan fux utan tecken
Hästarna gick i en hage nästan en km från gården, det var regnigt och hästarna var skapligt leriga. Jag kommer till stallet med andan i halsen, något försenad inför kvällens lektion och svärandes för mig själv om att jag aldrig kommer hinna få hästen ren i tid, lortgris som han är.
Tar grimman och ska precis springa mot hagen när jag tittar till och inser att min häst står i gången, ren och sadlad, dock inte med min sadel
Personen som tagit fel häst förstod först inte alls när jag tackade för hjälpen
(Vi hjälptes givetvis åt så att även deras häst hann bli färdig, men personen fick rätt länge efter leva med kommentarer om att vara säker på att ta rätt häst )
Det har hänt mig ofta när jag byter om till pyjamas på kvällen att jag inser att jag visst har gått runt med tröjan ut och in på hela dagen...Jag hade fest, blev full och ville ta på mig en festligare tröja. Så det gjorde jag. När jag kom hem hade jag visserligen på mig min festliga tröja, men ut och in
Haha!Det har hänt mig ofta när jag byter om till pyjamas på kvällen att jag inser att jag visst har gått runt med tröjan ut och in på hela dagen...
Barnet har också råkat ut för liknande några gånger, frågan är om det är genetiskt eller ett inlärt beteende
Den senaste tiden tycker jag att tröjorna har suttit illa till i halsen, men har inte funnit att de har suttit bak och fram ändå. Mycket märklig känsla är det, att vara säker på det. Nu är ju en del kläder sådana utan lapp i nacken och istället med text på tyget bak, så jag som ser dåligt kan mycket väl missa att få på en tröja rätt, händer ofta, trots att jag har som rutin att känna på "kragen, då den delen vid nacken ju är kortare än andra. Dock häromdagen ville inte känslan gå över, jag kunde inte riktigt se om det fann någon text så jag rotade fram mitt förstoringsglas jag alltid har i väskan och drog fram kragen och lirkade in glaset där och spanade efter text på insidan av tröjan...... TUUUUUUR ingen kom när jag hade framdragen krage och ett förstoringsglas som om jag glodde på något annat under tröjan.....Haha!
Jag hade en skjorta (!) ut och in senast förra veckan. Bak och fram brukar kännas i halsen, men visst har det också hänt.