Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Var lite osäker på om jag skulle lägga tråden under "katter" eller "samhälle", moderator får flytta om det blir fel. Vi har en...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 229
Senast: Helly
·
Skola & Jobb Funderar på hur jag ska göra. Tycker det var synd att jag inte fick några indikationer på att vi stod så långt ifrån varandra...
Svar
6
· Visningar
1 325
Tjatter Vilken/ vilka dialekt (-er) har du fått höra att du pratar? Jag har fått höra att jag pratar kalmarländska och så var det en som glatt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 934
Senast: rickie
·
Fritid Med badplats menar jag ställe där det är möjligt och tillåtet att doppa sig och ta ett par simtag. Med nära menar jag gångavstånd...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: Takire
·
Tjatter Tänkte att vi behöver en tråd som är rena motsatsen till "saker vi stör oss på" tråden. Så skriv vad ni är nöjda eller tacksamma över...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
6 081
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Är vattenfast mascara verkligen bra? Är det svårtare att få bort sedan
Svar
8
· Visningar
473
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Vet inte om en sån här tråd är ok. Vet att det diskuterats blodgivning förut men hittar inte någon tråd. Såg på Facebook att Region...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 558
Senast: mysboll
·
Skola & Jobb Ska på säkerhetsintervju för säkerhetsprövning i en rekryteringsprocess efter midsommar. Jag har inte riktigt fått klart för mig vilken...
2
Svar
29
· Visningar
4 159
Kultur Ni som är ickebinära (på något sätt) och inte bekväm med ord som son, matte osv, vad föredrar ni? Eller om det är någon som känner en...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 069
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Jag funderar över att skaffa läsplatta, men lyckas inte riktigt få svar på vissa frågor när jag googlar. Så jag hoppas någon här har...
2
Svar
24
· Visningar
1 836
Senast: Lavine
·
Mat Jag har bestämt mig för att leva nyttigare och skippa de snabba kolhydraterna bröd, pasta, ris osv av olika anledningar. Bra är om jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 532
Senast: NilHe
·
Skola & Jobb På mitt nuvarande jobb kommer en tjänst att bli ledig i höst. Jag tänkte söka tjänsten, men hur farao skriver man ett personligt brev...
2
Svar
22
· Visningar
2 378
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Helu allsmäktige Buke, Jag har läst på 1177, men jag frågar här också just to be sure. Alltså, jag hade vattkoppor när jag var...
Svar
0
· Visningar
473
Mat Vi ska fira midsommar med en massa folk, alla ska ta med sig offergåva till middagsbordet - dvs någon slags maträtt, behöver inte räcka...
Svar
9
· Visningar
1 881
Senast: G-uldlock
·
Relationer Jag blir tokig. Ursäkta för ett rörigt inlägg. Min kära mor har (återigen!) ramlat vilket den här gången slutade med bruten fotled...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 218
Senast: Lingon
·
Hemmet På sommaren vill jag gärna vara utomhus på dagarna när jag har semester eller det är helg. Vill gärna ha beprövade recept på rätter som...
Svar
15
· Visningar
2 111
Senast: Nahar
·
Hemmet Har en badrumsfläkt av märket Flexit. Skulle behöva ta bort frontpanelen och enligt bruksanvisning ska den kunna lossas nedtill men hur...
Svar
4
· Visningar
552
Senast: sweep
·
Trädgård & Växter Nu har jag varit ute och svettats - och morrat - över gräsklipparen igen. Den är - i teorin - självgående. Men i år har den bestämt sig...
Svar
5
· Visningar
674
Senast: MiaMia
·
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Funderade på hur mycket olika personer lägger boende, så kör en omröstning!
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 075
Kultur Sonen har Garageband på sin skolplatta, och använder det flitigt privat. Nu när han fyllde fick han ett pianotangentbord i present av...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp