Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Min mamma fyller 75 år i september och vi funderar på att fira henne med en slottsweekend någonstans i mellansverige. Vi skulle vara 6...
Svar
9
· Visningar
1 492
Senast: tott
·
Äldre Vi lämnade in vår ena bil till fordonsprogrammet på en gymnasieskola här i stan, där de lagar bilar till ett billigare pris mot att det...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: WaterLily
·
Äldre Ska baka det i morgon, finns här nån med bra recepttips. Har naturligtvis googlat, men ska det vara med jäst, med bakpulver eller utan...
2
Svar
24
· Visningar
3 026
Senast: Amha
·
Äldre Min kamera gick sönder förra veckan så köpte en ny som säljaren skickade på rek för att vara säker på att den kom fram. Ser nu på...
Svar
5
· Visningar
12 786
Senast: purity_666
·
Äldre En kort snabb fråga till Bukeoraklet: Om jag flyttar och därmed blir tvungen att byta jobb, hur lätt/svårt är det att få lån till husköp...
Svar
6
· Visningar
1 161
Senast: Magiana
·
Äldre Skulle behöva Bukes samlade trupp av fashion lions känner jag! Ska iväg på någon mojäng som jag, min sambo samt alla hans syskon med...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: Och_Aye
·
Äldre I de lägenheter jag bott i under alla mina år har ytterdörrarna alltid öppnats utåt. Har nu sett många program på TV (kanske främst från...
2
Svar
31
· Visningar
4 437
Äldre Ska jag överklaga eller strunta i det? Bakgrunden, mannen och jag åkte på bröllopsresa till Costa Rica i november-december förra året...
Svar
8
· Visningar
1 241
Senast: Gabbi
·
Äldre För ett tag sedan gick jag förbi en tjej på gymmet som luktade Piggelin/päron. Börjar bli sugen på en ny parfym nu till våren och kom...
Svar
4
· Visningar
2 450
Senast: Josefiine
·
Äldre Jag har inte varit på speciellt många begravningar i mitt liv, och det var länge sen sist. Nu är det dags igen, och jag tror att det är...
2
Svar
36
· Visningar
8 904
Äldre Hej allvetande buke! Jag har ett problem med en bostadsrättsförening som jag hoppas att ni kan hjälpa mig bringa klarhet i. Min mamma...
Svar
7
· Visningar
1 177
Äldre Nyfiken på hur ni gör, tar ni varmvatten direkt från kranen eller värmer ni kallvatten i det fall man behöver det, tex om man ska ha...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 793
Senast: Trani
·
Äldre O allvetande Buke, jag behöver hjälp! Imorgon ska jag hämta en ny valp, döpt till Ale (hela kullen har öl-namn). Jag tänkte överraska...
Svar
12
· Visningar
2 063
Senast: Gabbi
·
Äldre varför plågar människor sin gäster med slumpmässig bordsplacering? Finns det någon som tycker om att bli placerad bredvid helt okända...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
17 306
R
Äldre Nu när det visat sig att jag och min partner hade lite av samma dröm gällande resa så har vi bestämt oss för att försöka göra verklighet...
2
Svar
33
· Visningar
2 411
Senast: Raderad medlem 94602
·
Äldre Ja, hur gör ni? Min sambo och jag har lite olika syn på det där. I min släkt har vi haft födelsedagskalas med släkten fram tills...
2
Svar
33
· Visningar
3 143
Senast: Lajke
·
Äldre Jag har fått ett par fina kängor - med broddar. Problemet är att jag inte tycker mig ha någon nytta av broddar och har inte använt...
Svar
6
· Visningar
1 075
Äldre Ekskivorna har legat i skåpen och samlat damm i si så där 30-40år. Men nu är på modet igen med plankstek. Lagar ni plankstek hemma? Vad...
2
Svar
38
· Visningar
3 099
Senast: Roheryn
·
Äldre Nu är det dags att börja blicka framåt, i alla fall fram till lördag denna vecka, och melodifestivalens andra deltävling...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 348
Senast: voltis
·
Äldre Jag har en halv flaska olivolja stående i köket sedan mer än et halvår tillbaka. Jag använder inte olja själv i matlagningen, min dotter...
2
Svar
26
· Visningar
26 088
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5