Nähä du, nu får du härda ut, det fick jag göra i fredags.
Seriöst du kan inte sitta och häva ur dig att andra är nedlåtande utan att förklara på vilket sätt
Någon måtta får det vara
Se Sassys svar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nähä du, nu får du härda ut, det fick jag göra i fredags.
Seriöst du kan inte sitta och häva ur dig att andra är nedlåtande utan att förklara på vilket sätt
Någon måtta får det vara
Att bli rastlös och uttråkad är visst ett socialt handikappJag hoppas att du vet att man inte kan behandla bort det faktum att vissa hjärnor tar in och behandlar information på ett helt annorlunda sätt? Det handlar om att hitta sätt att få livet att fungera bra, inte om att "bli som alla andra".
Att bli rastlös och uttråkad är inte ett handikapp, det är ett irritationsmoment. Att hjärnan stänger av såpass att man inte kan ta in ljud, synintryck eller beröring pga total overload är något helt annat. Minst sagt nedlåtande...
Det är den här typen av kommentarer som gör att jag ibland är tveksam till att berätta om mina diagnoser. Så fruktansvärt nedlåtande mot alla som har reella funktionsnedsättningar.
Vi har kompisar med Väldigt olika intressen och bakgrund då det tog lite tid att jag bilder - men det var det värt!Vilken kul idé med bilderna, särskilt om någon har en lite "udda" bild, där man kan försöka gissa vad den betyder
Sociala handikapp kan se ut på olika sättSe Sassys svar.
Jag ids inte prata med dig längre, jag vill ha KUL på det här forumet. Jag sitter och snackar med folkracesnubben nu.
Att bli rastlös och uttråkad är visst ett socialt handikapp
Du kan komma över till mig sedan så kan vi avhandla gammelpolska arabhästlinjer
Sociala handikapp kan se ut på olika sätt
Du har ju inte en aning om hur jag känner
Det är nedlåtande av dig att döma
Det är inte socialt accepterat i alla situation,Knappast, det är en fullt normal reaktion på vissa situationer.
Jag har aldrig sagt att någon ska rycka upp sigDet är ganska nedlåtande att säga att människor som har funktionshinder bara är en del av "normalkurvan" och kan åtgärda det genom att rycka upp sig lite. Det är liksom skillnad på att bli rastlös och att ha ADD, tex
HahahaJamen det var en intressant ingång! Det är ju inte så att jag undviker tex dagstidningar och böcker därför att jag inte möts i likheterna med tex Putin eller ens Peter Wolodarski.
Om jag kunde lära mig att se sådana tillställningar som en sorts studiebesök, kanske kunde det vara en väg?
Hittills har jag främst sett det som drastiskt sämre sorts umgänge.
Går man på en "tillställning" som är så pass formell att det är bordsplacering så förväntar jag mig nog att jag blivit inbjuden för att bidra med något. Jag är där för värdens/värdarnas skull, inte för min egen.Jo, jag brukar gå på fest främst gör att roa mig
Jag trodde det va den vanligaste anledningen till att gå på fest
Tänk att jag har haft så FEL i alla år!!!!
Självuppoffring menar du?Går man på en "tillställning" som är så pass formell att det är bordsplacering så förväntar jag mig nog att jag blivit inbjuden för att bidra med något. Jag är där för värdens/värdarnas skull, inte för min egen.
Prio ett är de som bjudit mig, och så får jag se till att själv ha roligt på kuppen.
Ja, absolut alla gjorde säkert så gott dom kunde för att ha trevligt (inklusive mig). Det betyder inte att VA trevligt av olika orsaker.Håller med Tanten. Om man blir inbjuden till en fest och väljer att gå, så får man ju göra sitt bästa för att bjuda till och vara trevlig även om man får en halvtrist bordsplacering eller tvingas mingla med okända. Vet man med sig att man inte kommer att trivas, så har man ju valet att tacka nej och göra något annat. Det är väl i så fall när man tackar nej som man -om man vill -får hänvisa till sitt funktionshinder och säga att detta inte är ngt för mig -inte när man väl är på festen.
Självuppoffring menar du?
Huga, vad hemskt
Tänk om jag hade sagt till värden och värdinnan att jag endast va där för deras skull och inte för att jag själv ville ha kul
Ja, absolut alla gjorde säkert så gott dom kunde för att ha trevligt (inklusive mig). Det betyder inte att VA trevligt av olika orsaker.
Det är många som har svarat i tråden, varför är det förbjudet att ifrågasätta en form bjudning?
Vad är det som är så,provocerande?
Ja, fast om Du känner dig provocerad av att jag inte gillar slumpmässiga bordsplaceringar (pga att oddsen för att festen löper stor risk att bli tråkig)Det provocerande ligger kanske i att det du skriver kan uppfattas som om du utgår ifrån att okända människor är ointressanta och de man redan känner är intressanta. Jag föredrar bordsplacering på större fester just av den anledningen att jag tycker det är lite utmanande att prata med människor som som inte nödvändigtvis har samma intressen som jag och som jag kanske aldrig skulle ha pratat med annars -då lär i alla fall jag mig mer om människor, värden och mig själv än om jag hela tiden väljer tryggheten bland mina likar. För mig är det lite ( men bara lite) provocerande att anta att din första reaktion skulle vara att det vore urtrist att råka hamna jämte mig på en fest!
För övrigt så träffade jag min man för först gå gen på en fest med bordsplacering en gång i tiden!