MELODIFESTIVALEN 2015 - Deltävling 2

Jag bara antog att Groupie var menad att vara dubbeltydig ...
"Ingen vill ju vara helt själv, ta en Groupie ikväll"

Menar ni att den seriöst ska föreställa att handla om "ta kort och lägga upp på sociala medier"? :o

För övrigt hyfsad nöjd med hur jag tippade.

Jag tippade final:
- Magnus
- Samir & Victor

Till andra chansen:
- Mariette
- Linus

Kul att Marietta gick direkt till final dock.

Jag har inte kommit in på Buke på hela tiden!
Vi tyckte att Magnus och Mariette var bäst så v är nöjda med resultatet!
Samir och Viktor var rätt väntat att dom skulle gå vidare på nåt sätt men det var inte bra! Linus var helt ok.

Snabbanalys ikväll, längre i morgon ;)

Det fanns bara tre låtar jag kunde se gå vidare ikväll. Resten var alldeles alldeles för svaga!

Mariette o Magnus - som ju gick direkt till final - var i en klass för sig. Inte Magnus bästa låt, men det var poppigt fartfyllt o glatt, och jag älskar ju honom som artist!
Mariettes röst gillar jag o låten sticker ut! Ngt europa skulle gilla tror jag?

Linus LÅT gillade jag starkt! Men hans röst gjorde den ej rättvisa tyvärr! Men helt rätt m andra chansen.

Som sagt resten... Det var ju skämskudde på S&V, och resten var ju totala sömnpiller...

Sett årets vinnarlåt ikväll?? Icke! (Men Mariette leder just nu i mina ögon)

Magnus är alltid Magnus. :D Han är bättre än sin låt och hans outfit var förfärlig, men han går hem hos mig ändå. Jag tyckte särskilt om hans andra omgång. Den självkänslan och glädjen, och han går rakt genom rutan. Som ni andra säger, det är den attityden han måste ha!

Jag tycker det var två bra kandidater som vann ikväll. :) Övriga var sömnpiller, hela bunten... och Linus... hjälp. :(

Från en sak till en annan. På fyran går precis ifrån Gay-galan och vid ett tillfälle kommer Mariette och Magnus in tillsammans för att presentera något..... lite festligt sammanträffande när precis melodifestivalen avslutas. Man får en liten skum känsla då att det kan ha varit avgjort i förväg. :D :cool:

Vad var det för speciellt med hennes framträdande?
Hon rörde sig lite mer när hon visste att hon gått till final än innan. Hon stod ju bara där!
Hon var den enda som kunde sjunga och som framförde en ok låt på ett proffsigt sätt. (Magnus kan sjunga men jösses vilken låt.)

Klart hon stod still. Skitjobbigt att dansa runt med ett 10 m tygstycke efter sig. :D

Artister har gjort det tidigare! Men jag tyckte hon var allmänt tråkig. Visst hon hade röst men annars var hon inte alls bra, lite bättre i sitt framträdande efter att hon fått veta att hon gått vidare.
Magnus är bra, men första framträdandet saknade glädjen och scennärvaron samt byxor o skor var gräsliga. :D :cool:

Jag tyckte både Mariette, Magnus och Linus hade jättebra låtar! :) Mariettes låt var spännande och intressant, hon sjunger fantastiskt och har enorm utstrålning. Magnus är alltid Magnus :D Låten fartfylld och poppig, kanske inget jag skulle lyssna på i andra sammanhang men perfekt mellolåt. Linus tyckte jag var jättebra! Förra året var det mest skämskudde men i år tycker jag definitivt att han platsar i finalen. Möjligtvis att låten skulle göra sig ännu bättre med en starkare sångare men han gör den bra ändå.

Bakläxa till Samir & Viktor, NEJ det heter inte groupie när flera personer tar en selfie... Ordet groupie har redan en betydelse och den betydelsen är inte lämplig för familjeunderhållning. Hon tjejen med balladen kommer jag knappt ihåg men sången lät ganska nasal emellanåt. Tanterna bara tråkiga, kan funka att lyssna på när man kör bil typ. Neverstore hade en ganska intetsägande låt. Inte dålig men stack inte ut alls.

Filippa var mycket roligare idag än förra veckan men jag vet inte om jag ska skratta eller gråta :D Många klipp och skämt skulle kunna kortas ner betydligt, det är aldrig roligt när det blir utdraget.

Jag är nöjd med resultatet från kvällen men hoppas att Linus går vidare från andra chansen och att småpojkarna ryker all världens väg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
8 132
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 293
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 596
Senast: voltis
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 877
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.