Nu är vi hemma igen från genrepet och ska snart äta fondue.
Jag är inte så kräsen med låtarna, tyckte de flesta var ok. Sannes och Maries var dock ganska tråkig, så då roade vi oss med att fnissa åt en kamera på lång stång (en sån som gör stora åkningar över publiken), kameramannen roade sig med att putta på en hjärtformad heliumballong. Han tyckte nog oxå att låten var tråkig...
Linus låt tyckte jag var mycket bättre än den han tävlade med förra året, men jag störde mig lite på att de puttade runt trummorna hela tiden.
Emelie hade en fantastisk röst och en sorglig ballad. Se till att ni har ljudbilden rätt inställd, hoppas att hennes röst går genom ordentligt. Gillade den.
Victor + kompis hade en fartfylld låt, som sönerna gillade. Gissar att den kommer att gå en del på NRJ sen.
Rocktanternas långsamma låt gav mig ingenting.
Sen var det ett rockband, den låten var oxå ganska mainstream för genren, och dessutom gick inte sången genom musiken emellanåt.
Magnus låt var en helt ok dansbands/poplåt. Han presterade som jag trodde han skulle.
Mariettes låt var ok, synd att den inte var starkare, jag gillar henne.
Det allra bästa numret var ändå Åkarp-låten. Högsta jublet kom efter den!
Förstår att de gör det numret i Skåne.
Filippa var rolig, precis som hon brukar. Hon skulle tydligen ha andra skämt på livesändningen, hoppas de är lika bra!