MELODIFESTIVALEN 2015 - Deltävling 2

Det är väl en engångshändelse för att dom alltid har sänt från Eurovision som en grej i 60(?)års jubileet.
Om jag har förstått det rätt.
Exakt! Gissar att de även bidrar m pengar och även att det vore snopet om en engångsföreteelse missade finalen via ett kval :)

Lät det lovande? Jag vägrar ju tjuvlyssna hehe
Mycket lovande! :up:

Det är väl också typ den enda låt jag tror på denna omgång. Har inte hört Linus på engelska då det kanske är bättre än svenska. Gillar inte att han försöker sjunga på rikssvenska när han är skåning :cautious: Samir och Viktor lever väl mest på utseende och bloggstatus. Tanterna är tanter, även om det är rocktanter. Resten har jag ingen koll på.

Vi är på plats för att se genrepet kl 14.00 imorgon! :D Efter det vet jag inte om vi sticker ut och äter någonstans innan vi kör hem. Förhoppningsvis kan vi se det en gång till sen hemma i tv-soffan!!! :p:up:

Jag ska ju ut och käka precis innan så frågan är om jag orkar äta något mer ... fast blir jag sugen får det väl bli en titt in på Willys innan det börjar ;)

Nu är vi hemma igen från genrepet och ska snart äta fondue. :p

Jag är inte så kräsen med låtarna, tyckte de flesta var ok. Sannes och Maries var dock ganska tråkig, så då roade vi oss med att fnissa åt en kamera på lång stång (en sån som gör stora åkningar över publiken), kameramannen roade sig med att putta på en hjärtformad heliumballong. Han tyckte nog oxå att låten var tråkig... :D:o

Linus låt tyckte jag var mycket bättre än den han tävlade med förra året, men jag störde mig lite på att de puttade runt trummorna hela tiden.
Emelie hade en fantastisk röst och en sorglig ballad. Se till att ni har ljudbilden rätt inställd, hoppas att hennes röst går genom ordentligt. Gillade den.
Victor + kompis hade en fartfylld låt, som sönerna gillade. Gissar att den kommer att gå en del på NRJ sen.
Rocktanternas långsamma låt gav mig ingenting.
Sen var det ett rockband, den låten var oxå ganska mainstream för genren, och dessutom gick inte sången genom musiken emellanåt.
Magnus låt var en helt ok dansbands/poplåt. Han presterade som jag trodde han skulle.
Mariettes låt var ok, synd att den inte var starkare, jag gillar henne.

Det allra bästa numret var ändå Åkarp-låten. Högsta jublet kom efter den! :D:D Förstår att de gör det numret i Skåne.

Filippa var rolig, precis som hon brukar. Hon skulle tydligen ha andra skämt på livesändningen, hoppas de är lika bra!:)

Kul med lite inblick @L8P8 !

Ska bli spännande och se hur de låter och ser ut ikväll! Dottern gillar redan den blonda killen i duon och Emelie för hon var fin ;) hon gillar inte Linus, han ser tydligen läskig ut. Och så ska hon heja på Magnus åt mig, men hon gillar inte honom själv. (Vi har bläddrat i MF bilagan).

Dottern är fem, så det är nog ej så djupa ananyser ;)

Kräks lite på Samir och vem han nu sjöng med. Viktor tydligen. Efter bara 15 min fick jag stänga av ljudet för den där Filippa kom in i bild... Första låten var väl ok, andra med, men inte direkt nått att hänga i julgranen tycker jag.

Nu ska vi se här. Linus Svenning gillade jag faktiskt, även de något kritiserade (?) trummorna. Jag älskar sådana trummor :D (Typ Ruslanas Wild dances i ESC för några år sen :love: )

Emelie Irewald var överlägset tråkigast hittills i år. Vore jag det minsta dragen åt det deprimerade hållet så hade jag lagt mig i fosterställning direkt.

Samir&Victor gör mig lite tudelad. Jag gillade själva musiken som peppig dansmusik till sommaren. Dock var texten och artisterna fruktansvärda.

Neverstore var okej. Varken mer eller mindre.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
8 132
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 293
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 596
Senast: voltis
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 877
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar