Danska äppelskiver

Ja, många recept föreskriver det till serveringen. Jag gillar när sockret knastrar mellan tänderna, och har därför moderniserat konceptet och använder numera helst rårörsocker (även till pannkakor och våfflor). Men det är ju lite odanskt med det där tuggmotståndet. Jag får skylla på den svenskt bonniga delen av min genpool.

I min släkt har det faktiskt använts strösocker fram till för inte alls länge sedan. En del, kanske mest den äldre generationen, använder det högst troligt fortfarande.

Det här låter ju hur gott som helst hade aldrig hört talas om det innan. Det får nog bli inköp av munkpanna och test :) kan man använda munkpanna till mer smaskiga saker?

Det här låter ju hur gott som helst hade aldrig hört talas om det innan. Det får nog bli inköp av munkpanna och test :) kan man använda munkpanna till mer smaskiga saker?
Det heter ju munkpanna så det borde ju kunna användas till munkar också?

Bjussade min sambo och grannar på detta en gång och sambon tyckte att det var riktigt mumma trots att han var skeptisk. Grannarna pratar fortfarande om det, haha.

Liknande trådar

Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
638
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 439
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 163
Senast: Hazel
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.