Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkar som ni är inne på samma spår som mig allihop
Jag värmer också kallvatten. Men jag förstår inte riktigt vad du ska ha den här "omröstningen" till? Vad spelar det för roll för din partner hur folk på ett forum gör med sitt vatten?
Tänker snarare tvärtom, att hade det varit så att alla här hade svarat "jag brukar ta varmvatten direkt från kranen, det är ingen fara" så hade det kanske spelat roll för TS, som kunnat revidera sin åsikt, medan nu kan hon se att hon kanske inte tänker så tokigt ändå och att hon har fog för att fortsätta göra annorlunda än partnern?
Men det är väl inte så märkligt att kasta ut en fråga här? Man kan väl lika gärna diskutera varmvattenvanor som sexpartnerval eller kvarginköpsställen?
Du diskuterar aldrig med den du lever med? Ni bryter inte argument mot varann? Du har aldrig frågat någon annan om något du är osäker på?Nej, frågan är inte märklig. Det jag undrar är hur partnern "hänger ihop" med frågan på buke. Om våra svar tex ska användas till att "rösta ner" partnern, känner jag mig en smula kluven till tråden, tex.
Jo. (Fast när det gäller hur man gör diverse småsaker, så är vi väldigt eniga om att var och en gör som den tycker.)Du diskuterar aldrig med den du lever med? Ni bryter inte argument mot varann? Du har aldrig frågat någon annan om något du är osäker på?
Jo. (Fast när det gäller hur man gör diverse småsaker, så är vi väldigt eniga om att var och en gör som den tycker.)
Det som gjorde mig undrande i den här tråden, var TS glada inlägg om att de flesta som svarat tycker som hon. Där blev jag nyfiken.
Fast de flesta svaren är ju inte baserade på tyckande utan vad som rekommenderas av hälsoskäl och det är ju inte säkert att alla faktiskt vet om det.
Fast i den här frågan så räcker det att googla så hittar man "hårda fakta" (om koppar) och Livsmedelsverkets rekommendation, så jag ser inte vad som är relevant med hur andra gör. Uppenbarligen vet/bryr sig somliga inte om att man får i sig onödigt mycket koppar genom att förtära varmvatten ur kranen.Du diskuterar aldrig med den du lever med? Ni bryter inte argument mot varann? Du har aldrig frågat någon annan om något du är osäker på?
Livsmedelsverket rekommenderar att man inte tar varmvatten ur kranen pga kopparutfällningar. http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Metaller/Koppar/
Jag hade inte brytt mig om några muppar på ett forum men Livsmedelsverket har jag allt förtroende för i den här frågan @cambodia