Krisberedskap - lägenhet/stadsmiljö

Jag har bra beredskap när det kommer till vatten (har ca 12 liter dricksvatten och 40 liter övrigt vatten), men däremot inte när det kommer till värme. Igår svor jag över att jag inte köpt det där elementet jag pratat om, eftersom det faktiskt fanns el. Men det hann aldrig bli så kallt innan värmen var tillbaka igen.

Kikat lite på gasolvärmare men jag får ju inte ha gasol nånstans i min lägenhet, så det funkar ju inte. Hopplöst svårt när bestämmelserna är som de är. :(

Mat har jag hyfsat ok bunkrat, iaf så länge det finns el. Medicin får jag bara ha för en månad i taget, så det blir som det blir. Jag dör inte utan mina mediciner ändå.
Köp ett stormkök eller två till matlagningen, för 4-5 liter t-sprit får du väl ha hemma? Kan ju även användas som värmekälla.
 
Har mat för ett par veckor hemma nu, samt kokmöjligheter på 3 olika gasol kök (Har gas "tuber" (200 - 450 gram) som räcker några veckor) Det som saknas är konserver, vattendunkar och en hopfällbar ugn typ de som används i hot tents (har ett fönster i köket som är 30*100 cm där jag med lätthet kan sätta in gipsskivor och isolering i mellan och göra hål för rökkanalen) Annars har jag även en -25 grader sovsäck samt en 10 cm tjock luftmadrass att använda. Har även ett 2 manna tält, men det går inte att använda inomhus utan är mest för mina eventyr ute i naturen på vår/sommar/höst men kan ju även användas i fall av evakuering och inomhus sovplats inte finns.

Finns även planer på att köpa en generator samt lagra upp bränsle för 2-300 hundra timmar drifts tid samt två fulla tankar bränsle till bilen.
Planen är dock att alt skal kunna rymmas i bilen vid eventuell evakuering samt plats till en eller 2 passagerare (Citroen C5 combi -07a).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 502
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp