Jag har T-röd till mitt.Är det vanlig t-röd? Eller finns det billigare/bättre sprit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har T-röd till mitt.Är det vanlig t-röd? Eller finns det billigare/bättre sprit?
Helt vanlig t-röd.Är det vanlig t-röd? Eller finns det billigare/bättre sprit?
Tack!
Jag funderar på att ta med mitt kök på nästa utlandsresa för att få kokmöjligheter. Har en eldriven kastrull men köket är lättare och faktiskt enklare att hantera och kan ju även användas utomhus. Jag brukar ha ugnsfolie under på t ex träytor utomhus och det borde funka inomhus med kan jag tycka.
Man får riktigt mycket värme från vanliga ljus och det går att värma upp iaf dricksvatten till te, soppor mm bara man har en ställning man kan ställa värmeljus under och något att värma upp det i.
Tack men det känns också för dyrt just nu. Kan kolla iaf.@Rosett - XXL har just nu en kampanj där man kan köpa ett Trangiakök i 25-serien (=den större) för 499, vilket är ungefär halva priset. Men det är sista dagen idag, så man får vara rask att beställa. Det är fullt utrustat kök med två kittlar, kaffepanna och stekpanna.
Det är ju i nödfall du ska använda den.@Myrten Äh jag slog till på den. Det stod att det är öppet köp i ett år, behöver ju inte öppna förpackningen så kan returnera den i nödfall.
Tror du gjort ett bra köp!@Myrten Äh jag slog till på den. Det stod att det är öppet köp i ett år, behöver ju inte öppna förpackningen så kan returnera den i nödfall.
Ja, lyssnar man på vetenskapens konsensus så kommer det bli mycket mer extremväder framöver. Det kommer påverka vattnet och VA systemen. Det kommer ge fler slukhål och skred, mer skyfall och torka, mer påverkan på livsmedelsproduktionen och bli besvärligt.Jag vet inte om jag varit mer uppmärksam pga tråden, men har det inte varit ovanligt många anledningar att fundera över krisberedskap de senaste veckorna?
* Stormen Ciarán härjar i Europa. Minst 15 döda. Nödläge i Toscana pga översvämning. Flera dödsfall pga fallande träd = det är klokt att stanna inne när extremstormar härjar.
* Vulkanutbrott på Island med evakuering av hel by, som jag förstår det mitt i natten.
* Slukhål på E4 norr om Stockholm med stor påverkan på trafiken.
* Dricksvattenproblem i Ö-vik, vissa områden riskerade att bli utan vatten.
* Dricksvattenproblem i Visby.
@Rosett - XXL har just nu en kampanj där man kan köpa ett Trangiakök i 25-serien (=den större) för 499, vilket är ungefär halva priset. Men det är sista dagen idag, så man får vara rask att beställa. Det är fullt utrustat kök med två kittlar, kaffepanna och stekpanna.
Å andra sidan så är det en bra idé att ha använt grejerna innan det blir allvar. Så att du vet hur det funkar och känner dig trygg.@Myrten Äh jag slog till på den. Det stod att det är öppet köp i ett år, behöver ju inte öppna förpackningen så kan returnera den i nödfall.
Ja det förstås. Jag kanske borde skaffa nåt värmetåligt underlägg också? Så inte golvet blir värmeskadat?Å andra sidan så är det en bra idé att ha använt grejerna innan det blir allvar. Så att du vet hur det funkar och känner dig trygg.
Det går bra med vanligt ugnsfolie. Eller så kan du ställa köket på en plåt. Inga speciella inköp behövs.Ja det förstås. Jag kanske borde skaffa nåt värmetåligt underlägg också? Så inte golvet blir värmeskadat?
Får köpa ugnsfolie då. Har ingen ugn så har ingen plåt heller.Det går bra med vanligt ugnsfolie. Eller så kan du ställa köket på en plåt. Inga speciella inköp behövs.
Det blir inte supervarmt under spritköket. Har du en skärbräda av trä så funkar det. Eller en balkong? Ja, och så kan du så klart öva utomhus.Får köpa ugnsfolie då. Har ingen ugn så har ingen plåt heller.