Frågan är då, vad är tillräckligt? Jag har skrivit att 25 grader är normalt så fattar inte varför du hänger upp dig på det? Dessutom, vad som är normalt på din lilla plätt i världen betyder inte att det är normalt i resten av landet. Här slokar allt, även brännässlorna pga avsaknaden av regn, kraftiga vindar och långvarig torka. Det råder redan bevattningsförbud på flera platser i landet så varför drar jag upp 2018?Jordbruket klarar sig bara det regnar tillräckligt. Den här säsongen (här i Skåne) är ett helt normalt år. Varken vått eller torrt, varmt eller kallt. Man brukar säga att man vill att det ska regna fram till midsommar men att det efter helst ska vara lite torrt. Speciellt precis innan och under skörden. Hittills har det inte varit något extremväder för grödorna. Varför du tar upp 2018 förstår jag inte då den här sommaren är HELT annorlunda än den sommaren. Den här sommaren är hittills helt normal. 2018 var det inte.
Jag håller helt med om att 35 grader inte är normalt här i Sverige. Men 25 grader är faktiskt det.
Ja, kan du inte gissa det så hjälper inga förklaringar när det gäller alla stora bränder, men du har inga problem med torkan utan bara koppeltvång och betande djur. Att ni hade snökaos i vintras är ju inget som drabbar mig där jag bor så det är inte hela världen, bara att röja vägarna bättre, ta eget ansvar och ställa bilen efter man hört vädervarningarna på radion.
Senast ändrad: