Vänligen citera där jag skriver att man är dålig om man inte planerar och är förberedd. Inte ett citat som du antar att jag menar saker med, utan där detta faktiskt står skrivet.Det är väl tydligt att jag vill ha en diskussion eftersom jag diskuterar?
Jag tycker det känns som att du i dina tidigare poster säger precis motsatt vad du skriver nedan. Dvs säger att om man gör ett misstag och nu är död eller skadad så är det för att man är oförberedd och dålig. Till skillnad från de som är bra och rätt förberedda och som det omöjligen kan hända någonting för.
Dvs "If you fail to plan you plan to fail" eller vad det var.
Och det var det jag protesterade mot eftersom jag anser att man kan vara mer eller mindre bra förberedd, för att folk bara är det, oavsett dumhet eller smarthet och om man är död eller skadad kan det bero på förberedelserna självklart, men man är inte är skyddad mot död eller skada iom att man gjort alla förberedelser och är erfaren (och erfaren blir man inte utan att ha gått ut och gått tidigare) utan man kan ändå råka illa ut. Men man vill ändå tex gå ut och gå ibland. Dvs man kan vara död även om man planerade väl och man kan råka ut för ingenting alls, många gånger, även om man "planerade för att bli skadad" "plan to fail" och egentligen då är i den där skyll dig själv kategorin.
Alltså återigen är det du och andra som gärna drar egna slutsatser. Det är du som drar slutsatsen att riskbedömning betyder att någon är dum i huvudet. Jag ska tydligen behöva ta fram ett lexikon och förklara varje ord i varje inlägg.
"Till skillnad från de som är bra" skriver du. Det är din slutsats att planering gör en till en bra människa och att man är med om en olycka gör en till dum i huvudet. Återigen, inte min. Så lägg inte ord i munnen på mig. Den slutsatsen ligger helt på dig. Och sen har du applicerat den på mig och målat upp dig en bild av vad jag menar.
Nej tack, hejdå.