Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

  • Låst
Kropp & Själ Jag tycker inte jag är rasist men jag blir väldigt upprörd när man går till en muslimsk läkare och religionen lyser igenom och påverkar...
2
Svar
25
· Visningar
2 970
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har sedan många veckor tillbaka haft en stressfraktur i foten. Jag har återkommande varit hos min husläkare och haft telefonkontakt...
Svar
17
· Visningar
1 333
Senast: Noxos
·
Hemmet Jag har just köpt en ny kyl/frys (Whirlpool) när jag idag efter konstens alla regler haft det avstängt först i fyra timmar. Sedan...
Svar
1
· Visningar
383
Samhälle Jag tänkte - återigen - göra ett försök att sätta mig in i politiken för att eventuellt kunna rösta annat än blankt i höst. Men, hur gör...
17 18 19
Svar
361
· Visningar
24 786
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag har på slutet blivit kontaktad av lite olika konsultfirmor och var idag iväg till en för att prata lite över en kopp kaffe. Mötet...
2
Svar
29
· Visningar
2 260
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag behöver införskaffa mig en blodtrycksmätare för hemmabruk... Vad har ni bukefalister för erfarenheter av dem... Fördelar kontra...
Svar
5
· Visningar
489
Senast: cewe
·
Fritid Har hoppat runt på loppisar i sommar och njutit av sol och folkmängden (i lagom dos). Är det några andra här som uppskattar loppisar...
Svar
8
· Visningar
756
Senast: movi
·
Kropp & Själ Använder sedan ganska länge en fuktmask från Dermalogica men den innehåller dimetikon (en silikon) så hyn känns fettig efteråt. Behöver...
Svar
1
· Visningar
323
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Det finns en novell av någon som för en massa år sen golit hörde på radio. Kan vara Lars Ahlin. Berättelsen handlar om två bröder som...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: golit
·
Juridik & Ekonomi Vi ska flytta. Vi har en del ved som vi inte kommer ha användning för i nya huset. Så vi frågade köparna om dom var intresserade av att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 141
Senast: Nytant
·
Juridik & Ekonomi Letar efter nuvarande skrivning av lagen om tillträdesförbud till bl.a. bibliotek. Hittar den bara i den här skrivningen , d.v.s. vad...
Svar
4
· Visningar
694
Juridik & Ekonomi Ja, som sagt undrar hur det liksom alla andra har det med ekonomin… nu när priserna har gått upp med både mat och el. Håller på med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
16 510
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Börjar bli galen på att otäcka insekter letar sig in i lägenheten så fort jag har mitt sovrumsfönster öppet 😭 Jag köpte sånt där nät man...
Svar
16
· Visningar
1 092
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag vet inte om detta kan bli mycket till diskussion egentligen, för mycket av den avgrundsdjupa hopplöshet jag känner är just för att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 270
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag läser Psykiatri 1 just nu och vi läser om hur det sett ut historiskt när det gäller psykiska sjukdomar/psykisk ohälsa och hur det...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 638
Senast: Wingates
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Stör mig på huvudvärk.
98 99 100
Svar
1 992
· Visningar
112 187
Senast: pepp
·
Samhälle Idag avslöjar ECT att SD har en avlönad arme av nättroll. Alltså, det upptäckte vi ju här på buke ett par valrörelser sen? ( stackars de...
Svar
14
· Visningar
1 676
Senast: Sleepy
·
Relationer En kollega gick bort för några veckor sen och jag har hållit i insamling till krans. Men vad ska det stå på bandet? Jag kommer inte på...
Svar
17
· Visningar
1 478
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Min femåring har önskan om att få Roblox att spela. Läser på internet att det inte finns någon yngre åldersgräns. Har förstått att det...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: orkide
·
IT & mobiler Snälla, säg att det finns ett sätt att inaktivera den här enormt irriterande funktionen? Jag får fler sådana inlägg än vanliga från...
Svar
10
· Visningar
1 636
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp