Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag har en del eksem i händerna - i handflatorna, fingertopparna och mellan fingrarna. Det är besvärligt i sig, men nu har jag hackat...
Svar
16
· Visningar
3 168
Senast: _Taggis_
·
IT & mobiler Jag fick en Kindle för inte så länge sedan, men blir inte riktigt klok på hur den fungerar. Jag vet att jag kan köpa böcker via Amazon...
Svar
7
· Visningar
736
Senast: marytwice
·
Skola & Jobb Med något passé idéer. Och som kläcker ur sig så dumma kommentarer så det blir tröttsamt. Grejen är att han är duktig på det han gör...
Svar
9
· Visningar
857
  • Låst
Samhälle 2018 var där 53 084 blanka ej giltiga röster. Av dessa var det 3 342 som var ogiltiga. (detta enligt Wikipedia) Det var 49 742 som...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 037
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag har blivit erbjuden en suppleantposition inom en förening som är knuten till mitt jobb och där jag också är medlem genom jobbet. Jag...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Lyckades dra på mig två fästingar i måndags och den ena fick jag inte bort helt utan det är fortfarande en liten svart prick kvar...
Svar
6
· Visningar
599
Senast: Huggorm
·
Juridik & Ekonomi (Bortsett från senaste tidens prishöjningar). Att det är bättre/billigare att handla mer och sällan fick jag höra när jag flyttade...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 222
Juridik & Ekonomi Ni som har bolån/lånelöfte, frågade ni hos flera långivare och hur stor skillnad var det i så fall mellan de olika? Om fler, hur många...
Svar
10
· Visningar
1 089
Senast: SaraXX
·
Mat Jag har köpt en burk jackfruit av ren nyfikenhet men vet inte riktigt vad jag ska göra med den. :confused: Ni som testat, vad gillar ni...
Svar
11
· Visningar
970
Senast: Angel
·
Samhälle Vem läckte den? Det är inte fake news, men varför frågar sig ingen vem som läckte den och varför och varför just nu? Har Ryssland...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 829
Senast: Asko
·
Samhälle Ska för första gången plocka upp någon på Bromma flygplats i morgon bitti. Planet landar 8.00. 1. Var parkerar man? Är det nära själva...
Svar
12
· Visningar
1 023
Senast: Cattis_E
·
Mat Kommande termin (och troligtvis längre) kommer vi vara på ridskolan hela fredagarna. A rider lektion 16.45-17.30 och kommer sen börja...
2
Svar
34
· Visningar
2 866
Tjatter Kickar i gång tråden med Darudes Sandstorm i symphoni orkester utförande :)
2
Svar
35
· Visningar
1 753
Senast: Jeffery
·
Hemmet Jag vill måla om i mitt kök där det sitter en gräsligt ful tapet, kräks lite i min mun varje gång jag ser den. Tyvärr har tapeten...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 224
Senast: Stereo
·
Hemmet Min vana trogen så har jag följt en impuls och bestämt mig för att bygga en dagbädd till min balkong i höst. Då mina meriter i slöjd...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Ni som vet, kan man söka hudläkare direkt eller måste man gå via VC? Jag har i omgångar mycket utslag som kliar så mycket att det börjar...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Min nuvarande rakapparat som jag använder främst till ben och bikinilinjen tar liksom inte bort allt. På benen är det nästan alltid små...
Svar
12
· Visningar
875
Senast: Lillefrun
·
IT & mobiler Om någon är så korkad så denna dammsuger den dammiga lap topen för hårt och råkar få med sig en av tangenterna är det då kört eller går...
Svar
15
· Visningar
873
Senast: Halcyon
·
Juridik & Ekonomi Jag har fått en hundring swishad en hundrig av någon jag aldrig haft kontakt med och nu vill denna förstås ha tillbaka sin hundring. Är...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 146
Senast: Krålus
·
Hemmet Har ni någon/några saker som ni så gott som omedvetet hamstrar? Såg en Instagram story från Lisen B-F igår där hon i sin kryddlåda i...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
11 082
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp