I södra Dalarna är priset inte högre än tidigare, finns iofs en hel del skog härOj i Sörmland har stockholmarna köpt upp veden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I södra Dalarna är priset inte högre än tidigare, finns iofs en hel del skog härOj i Sörmland har stockholmarna köpt upp veden.
ÖB tar 99 kr för tio vedträd i en nätkasse. Räkna på det kubikpriset. Ocker.
KIRSKÅL?!? Är det sant? Jag för ett bittert krig mot kirskålen i vår trädgård varje sommar och jag förlorar stort varje år.Jag har flera gånger tänkt att jag ska åka upp till Stockholm med bilen full av saker som verkar vara helt galet dyra i Stockholm. Tex ramslök såg jag kostade 1000:-/kg på någon saluhall. Det går jag ut och plockar gratis i skogen. Jag behöver inte ens åka någonstans.
Kirskål kostade 600:-/kg visst. Helt sjukt! Det ger jag till mina kaniner i kilovis varje dag på våren. Jag har tack och lov ingen kirskål, men grannen har så orkar jag gå ner dit så kan jag lätt plocka 20 kg på en timme eller så.
Samma här, man kanske skulle starta självplock?KIRSKÅL?!? Är det sant? Jag för ett bittert krig mot kirskålen i vår trädgård varje sommar och jag förlorar stort varje år.