Akelius Spar har ju lagt ner? Folk fick sina pengar återbetaldaJag har Akelius, bundet dock.
Band om i 5 år till dryga 20% ränta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Akelius Spar har ju lagt ner? Folk fick sina pengar återbetaldaJag har Akelius, bundet dock.
Akelius Spar har ju lagt ner? Folk fick sina pengar återbetalda
Vill du utveckla?Jag tycker många av de som nämns i tråden är extremt tveksamma aktörer, inte minst Bluestep och Resurs Bank. Är det verkligen värt att tjäna några tiondelars ränta på andras olycka?
De får in pengar genom att låna ut pengar med ockerräntor till personer som inte får vanliga lån.Vill du utveckla?
Viktigt också att ha koll på om banken har insättningsgaranti eller inte. Minst en som nämnts i tråden har inte det.
Jag vet inte hur hög en låneränta behöver vara för att kvalificeras som ocker, men det stämmer att mindre attraktiva (=betalningssäkra) låntagare brukar behöva betala högre ränta för att det ska bli värt risken för långivaren. Det finns ju som du säger en grupp som inte kan få "vanliga" lån (=med rimlig ränta?). Vad borde göras med dem? Förbjuda dem att låna? Tvinga personer med pengar över att låna ut även till mindre betalningssäkra individer utan att få något i gengäld?De får in pengar genom att låna ut pengar med ockerräntor till personer som inte får vanliga lån.
Har också Santander, haft i många år och är bara nöjd med demJag har mitt buffertspar på Santander Mitt Spar. 2,85% just nu.
Jag också Lite trist att de avvecklar kreditkortet nu till årsskiftet, jag hoppas den nya aktören behåller samma villkor.Har också Santander, haft i många år och är bara nöjd med dem
Jag har Akelius, bundet dock.
Jag tycker många av de som nämns i tråden är extremt tveksamma aktörer, inte minst Bluestep och Resurs Bank. Är det verkligen värt att tjäna några tiondelars ränta på andras olycka?
Tidigare hade Akelius inte insättningsgaranti, vet inte hur det är nu. Jag hade pengar där ett tag då man fick förtur till deras hyreslägenheter om man sparade där ( på tidigt 2000-tal)Det måste vara för hela perioden, men det låter ändå bra, om de har insättningsgaranti.
5 years 20,21 percentDet måste vara för hela perioden, men det låter ändå bra, om de har insättningsgaranti.
Inte nu heller.Tidigare hade Akelius inte insättningsgaranti, vet inte hur det är nu. Jag hade pengar där ett tag då man fick förtur till deras hyreslägenheter om man sparade där ( på tidigt 2000-tal)