Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Aaargh! Jag och sambon köpte två stycken KLOBO-soffor på IKEA för ett tag sedan och nu har de fått fläckar! (Varför köper man vita...
Svar
8
· Visningar
4 705
Senast: Micks
·
T
Hemmet Det är så att jag och min sambo går i byggtankar på hans farfars föräldrahem. På gården står ett hus nu som man skulle kunna använda MEN...
Svar
10
· Visningar
11 768
Senast: Bri
·
Hemmet Någon som vet om den blir i två eller tre delar? En del säger två och en del tre :p Vi funderar på om vi får in den hissen om den...
Svar
5
· Visningar
4 408
Senast: Brandgul
·
Hemmet Upptäckte igår att det sprang omkring några små, svarta minimyror längst ena golvlisten i köket. Strödde ut Myrr C igår kväll, innan jag...
Svar
13
· Visningar
36 815
Senast: Lupin
·
Hemmet Sambon och jag planerar att införskaffa en påslös dammsugare som nästa dammsugare. Men vad ska man tänka på när man köper en sådan...
Svar
12
· Visningar
5 097
Senast: oki
·
Hemmet Jag har ett soffbord i 50-talsmodell, tror att materialet är teak. Det är tyvärr ganska fult och repigt och ytbehandlingen ger vita...
2
Svar
20
· Visningar
22 228
Senast: HannaZ
·
Hemmet Måste bara få dela med mig av en bild på en av barnens sänghimlar som vi äntligen fick upp igår! Så himla skönt att äntligen få dem...
Svar
12
· Visningar
3 844
Senast: Sar
·
Hemmet Att järn ger rostfärg och blodsmak på vattnet det vet jag. Även så att mangan kan ge en kittliknande grå massa i tvätt- o...
Svar
1
· Visningar
5 620
Senast: moiran
·
Hemmet Jag tänkte vi skulle "kattsäkra" under våran trapp/veranda ute, så inga katter kan krypa under där och pinka. Jag kan dock inte komma på...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: Houdinie
·
Hemmet Vid vårt blivande husköp, (ej klart ännu), så har jag lite funderingar på att renovera lite. Våtrumstapeterna i färstun/grovköket och...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Pallas
·
Hemmet Hej! Någon här som byggt nytt hus?? Har ni själva byggt eller köpt "färdigt" från husleverantör?? Vi går i byggtankar, men...
2
Svar
25
· Visningar
8 451
Senast: Bri
·
Hemmet Vi har en trist, liten grå balkong i betong. Den skulle självklart bli mycket finare och mysigare om man kunde lägga trall och slippa...
Svar
14
· Visningar
14 195
Senast: Syrran!
·
Hemmet en efterföljare till bygga hus tråden. sitter som bäst och tittar på olika husmodeller, funderar på att bygga då jag inte hittar nått...
Svar
1
· Visningar
948
Hemmet Jag är ute efter badlakan som helst är 180 cm långa, men det enda jag har hittat är såna i mjuka velourfrotte och det vill jag inte ha...
Svar
10
· Visningar
2 996
Senast: lil-sis
·
Hemmet Jag ska dränera grunden på mitt hus men hur i bängen hittar man markfixare? Den "stora" i stan känner jag ju till och har fått offert...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Madick
·
Hemmet Ska snart flytta hemifrån (igen) och är i stort behov utav köksknivar. Då jag inte har någon koll på vilka knivar som behövs så söker...
2
Svar
22
· Visningar
3 903
Senast: tomten
·
Hemmet Jag antar att finporslinet har dött ut nu. Eller? Under hela min uppväxt (sen 80-talist) har jag fått dras med födelsedagspresenter...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 556
Senast: mino
·
A
Hemmet Hej. Vi har tydligen fått en del skadedjur i vår hyresrätt. Det handlar om vägglöss och silverfiskar.:devil: Detta upptäcktes i helgen...
Svar
15
· Visningar
9 250
Senast: ackelpackel
·
Hemmet Jag har sex-sju knivar från denna serie och vill ha fler. Nu har ju duka gått under. Finns det nån annan som säljer dessa eller på nått...
Svar
3
· Visningar
5 802
Senast: mimmipigg
·
Hemmet Huset är ett dödsbo. Vi ska kolla på det troligtvis på visning på lördag och det är första huset vi kommer att kolla på så inget är ju...
Svar
15
· Visningar
13 533
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur