Sv: Knivar

Hmmmm! Gå till Cervera annars! De har ju också köksknivar! ;) Har för mig att de även säljer av de "bättre" märkena också! Finns annars en riktigt bra köksaffär i Sturegallerian (kanske lite dyrt, men ger dig en chans att pröva knivarna!), och tänk också på att du skall trivas bra med tungden, greppet och lite annat sådant! :D

Bra knivmärken:

Henkel (min privata favorit, som tillverkas i Solingen, Tyskland) :love:

WMF (också mycket bra knivar från Solingen), som är likvärdig Henkel i kvalité och balans

Ta inte knivar med trähandtag, även om detta ser snyggt ut, utan välj hellre knivar med komposithandtag, eller plasthandtag, då de är mer hygieniska! :laugh:

PS. Glömde att DUKA inte finns kvar!! Sorry! :(

Har kikat på dyra knivar på sturegallerian och NK, Cervera och lite överallt. Dom knivar jag fastnat mest för är sådana med "metall" handtag, alltså hela kniven i samma material. Sen ska det vara tyngd i dom också så knivarna inte fladdrar iväg och man tappar dom.

Cervera säljer bland annat global, men de är ungefär 25-30%dyrare än bagaren o kocken på just global.

Jag rekommenderar prisjakt om du vet vad du söker och bara vill komma billigt undan. Många affärer har frifrakt över vissa belopp. 1500&2500 är vanliga belopp i köksatteraljaffärerna

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 639
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat