Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Har sett i flera heminredningstidningar exempel på att man satt en snygg tapet istället för kakel över bänkarna i köket. I de flesta...
Svar
4
· Visningar
5 898
Senast: Skumbananen
·
Hemmet Kom precis hem till min lägenhet (bostadsrätt) och upptäcker att en byggställning är byggd över min balkong, jag kommer alltså inte ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 637
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Hur får man bort svarta prickar och fläckar (mögel?) från innertaket i badrummet? Det är ett gammalt hus och jag tror dessutom att det...
Svar
17
· Visningar
7 792
Senast: Ramona
·
Hemmet Sökte först men hittade inte vad jag sökte. Min första tråd i den här avdelningen också :banana: Behov av symaskin har länge funnits...
2
Svar
22
· Visningar
14 281
Senast: hallonsaft
·
Hemmet Vilket medel rekommenderar ni för att rengöra äckliga, muggiga kakelfogar i ett gammalt badrum? Jag har inte råd att renovera badrummet...
2 3
Svar
51
· Visningar
67 398
Senast: Lupin
·
Hemmet Mig vara grinig. Jag googlar och googlar på våtrumstapeter, badrumstapeter, tapeter våtrum osv. Men hittar INGA bilder på sådana. Är...
Svar
2
· Visningar
1 784
Senast: Lupin
·
Hemmet Har varit och tittat på tapeter till huset idag och liten son ville helst ha Star-wars tapeter, vilket inte fanns i butiken och...
Svar
6
· Visningar
3 805
Senast: Kamomilla
·
Hemmet Vilken sitthöjd ska stolar ha som ska vara vid en vanlig köksbänk, alltså en bänk som är 90 cm hög? Någon som har förslag på någon...
Svar
4
· Visningar
2 605
Senast: Andorra
·
Hemmet Jag får bara bygga 100 kvm på tomten som största byggnad. Har jättesvårt att hitta ett hus som jag gillar och som skulle funka på...
Svar
16
· Visningar
6 858
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag håller på att leta efter hus. Jag är singel i nuläget, men OM jag blir sambo - dvs om en karl flyttar in: har han då automatiskt...
Svar
7
· Visningar
1 518
Senast: pimy
·
M
Hemmet Jag letar nu efter en påslåda. Den ska vara i trä med snickarglädje på och jag vill ha den handmålad. Men VAR hittar man sådana? jag har...
Svar
10
· Visningar
7 250
Senast: sussantuss
·
Hemmet Jag är bra på att städa och plocka, men jag avskyr det. Dessutom är jag en "allt eller inget"-mäniska, vilket är en klar nackdel i de...
2
Svar
26
· Visningar
2 469
Senast: Pallas
·
Hemmet Om man är på gång att köpa bostadsrättslägenhet - vad är nackdelen med att föreningen har "dålig ekonomi" - enligt rykten ska...
Svar
8
· Visningar
6 615
Senast: Zaga
·
Hemmet Undrar om hyresvärd alltid har rätt att ha huvudnyckel till hyresbostad. Jag hyr just nu lägenhet av ett bolag, men ska kanske hyra...
Svar
4
· Visningar
1 371
Senast: Kusebuse
·
Hemmet Kan man sätta in glasblock istället för fönster? Jag tänker på källarfönsterna, fick tipset av en som var här och ville sälja hemlarm...
Svar
14
· Visningar
10 906
Senast: Ayala
·
Hemmet Tänkte leta lite och se om man kunde få ihop sitt "drömhus" Så vart kan man ladda ner bra gratis program??
Svar
4
· Visningar
5 699
Senast: MaRomer
·
Hemmet Hur stor matta ska man ha till en soffa? Tänker specifikt på en divansoffa. Tycker ni divandelen också ska ha matta som sticker ut...
Svar
1
· Visningar
1 753
Senast: Tomas_S
·
Hemmet Förstår att det här är en fråga i stil med "hur långt är ett snöre" men kanske går det ändå att få ett hum om renoveringskostnader, jag...
Svar
12
· Visningar
3 927
Senast: Kirre
·
Hemmet Har köpt mig en malmbyrå och undrar om det finns nå slags "avskärmningar" man kan lägga in, så det blir nästan som smålådor i den stora...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Kimz0r
·
Hemmet Skorstenen var det som brakade ner i vintras och jag som är helt oinsatt i detta vete 17 vad jag ska göra. Jaha, tydligen är det "bara"...
Svar
6
· Visningar
1 204
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka