Peppa mig att plocka/städa här nu!

Sv: Peppa mig att plocka/städa här nu!

Vi ska köpa ny soffa till helgen. Jag hoppas att det blir en nystart till vårt vardagsrum.

Min sambo surar över att det är fult. Men inte en krona lägger han ned på att göra något fint. Det räcker ju liksom inte att STÄDA när allt ÄR fult. Han fattar som inte det. Han tror att allt fult bara är oordning.

Sen gnäller han att jag bränner mina pengar på Ikea istället för att köpa renoveringssaker. Men..? Hur fanken ska det bli fint om man aldrig får byta ut något eller köpa något nytt?

Så efter helgens soffinköp ska jag köpa nya kuddfodral, nya matchande plädar, en ny matta och en ny tavla. Sen kan han ju få betala hälften så kan jag köpa slippapper för resten :angel:

*kl*
Efter ett halvt psykbryt i morse på att dert var så stökigt här hemma har jag o sambo faktiskt fått iordning på undervåningen iaf. Blev lite mkt saker där nu när man skulle fixa till det för nytillskottet också...

Finns inget tråkigare än att städa när man inte vet var man ska göra av sakerna bara....

Oj, vad jag känner igen mig - o va duktig du är!

Jag drar mig i det längsta för att börja städa, eftersom jag inte slutar någon gång... jag vill ju att allt ska vara fint o noggrant gjort när jag ändå håller på.. därför växer högarna så länge, tyvärr.

Sambon är nog som din, när han städar så tar han fram dammsugaren, kör ett varv - et voilá - städningen är avklarad...
Jag har försökt bli likadan för min skull, men det är svårt.

Gillar inte att göra något halvdant, här är således ostädat i helgen då den mängd timmar städningen tar inte funnits/finns :(

*delvis kl*

Jag förstår helt poängen med dammsugaren, det äckligaste jag vet är att inte kunna gå barfota och slänga mina kläder på golvet UTAN att få minsta smuts på dem. Smutsigare golv än så är = smutsigt för mig. Damm i bokhyllan ligger ju still sas :laugh:

Så plocka undan (det värsta jag vet efter smutsigt golv), dammsuga och städa toan (där är jag petig!) är = städning för mig.

Torka golv, damma osv är lyxsstädning när man hinner/tar sig tid :love:

Så det beror nog bara helt på vad man tycker är rent o vad som stör en mest. Men när jag dammsuger så fuskar jag dock inte, om jag inte har panikbråttom i sista stunden (vilket kan hända, spec med ändrade planer ;)).

Haha jag är precis som du och tycker du fick mycket gjort på en dag! :D

Mitt städa-allt-utifrån-och-in-annars-kan-det-vara och sambons samlar-man-allt-i-en-jämn-hög-är-det-rent går förfärligt illa ihop. Jag går och sorterar upp högarna efter honom och inser att det skulle gå mycket fortare och bli bättre om jag städade själv. Men just det, att jag ensam ska städa allt är en orättvisa bortom allt förnuft så vi går där på rad. Ibland. Lite för sällan...

Här borde jag ha tagit reda på tvätten, men istället hittade jag en bild på en arbetsbänk att ha bredvid grillen, som jag bara var tvuuuuuungen att bygga. Så jag slaktade ett sunkigt trädgårdsbord som stod bortglömt i ett hörn. Hann inte riktigt klart, för batteriet i skruvdragaren tog slut... Får lägga in bilder imorgon.

Vart tar alla jävla strumpor vääääääägen? Har ungefär en IKEA-kasse full med omaka sockar. Hur fan är det möjligt?!?

Nu har jag i rena ilskan sorterat och vikt tvätt och lagt in i skåpen. Har hotat barnen med att bränna deras leksaker (på allvar alltså) om de inte städade, samt är förbannad på gubben så det sprutar ur öronen för att inte ett skapandes grand blivit gjort idag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka