Det här med finporslin...

Sv: Det här med finporslin...

Jag vet precis vad du menar. Själv har jag några urfula kristallglas som bara står i ett skåp. Problemet för min del är att jag vet att de var dyra, åtminstone 300 kr styck. Det bär emot att sälja dem på blocket när man inte kan få något för dem (misstänker jag) och de är i princip oanvända. Det känns som om presenterna bara är förslösade. Å andra sidan har man ju fått mycket annat dyrt som man har gjort sig av med för länge sen.

Jag har faktiskt dock gjort samma sak till mitt ena barn. Jag var lite rädd för att få en massa skit när hon föddes så jag dirigerade släkten till att köpa ett rostfritt bestick som jag gillar (Salvia). Bestick är inte så skrymmande och kan vara bra att ha när man flyttar hemifrån, tänkte jag. Får se om hon ger mig på moppo för saken när hon blir äldre. Det är inte så lätt att önska pengar eller aktier till barn, de flesta vill komma med nån sak tex till dopet. Till andra barnet önskade vi inget och som ett brev på posten kom diverse katastrofalt fula tennsaker och annat skräp. Man vet inte vad man ska göra med eländet, det är ju dessutom sonens.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka