Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Nu är det många tapet-trådar uppe, men det kan inte hjälpas :D Vi är inte riktigt överens om tapetval i vårt allrum/bibliotek och mina...
2
Svar
29
· Visningar
2 878
Senast: Killaloe
·
Hemmet Snart går flytten till ett nytt hus - och vi börjar med en storrenovering i källaren. Pga av gammal fukt kommer hela golvet rivas upp...
Svar
14
· Visningar
3 601
Senast: Akerman
·
Hemmet Blir ju ensam här snart och behöver lite nytt. Allt från småsaker till möbler. Mycket får jag behålla, men en del saker försvinner ju...
Svar
10
· Visningar
1 035
Senast: Tingeling
·
Hemmet Inredning gjord av hästutrustning. Har endel bett, stigbyglar osv liggandes, funderar på om man faktiskt kan inreda med de på något...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Mirre
·
Hemmet Vi håller på och gör om hallen och jag behöver lite inspiration... Tidigare var den MÖRK - bröstpanel och tak i obehandlad fura...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: athena
·
Hemmet Hade världshistoriens värsta kaosmorgon i morse, som slutade med (bland annat) att jag tappade en termosmugg med linssoppa i golvet...
Svar
7
· Visningar
3 570
Senast: Smulu
·
Hemmet Tillsammans med torpet följde det med en massa möbler, däribland ett helt gäng olika stolar. Det är bra eftersom jag bara har två...
2
Svar
24
· Visningar
4 347
Senast: cherie
·
Hemmet Vi hyr ett hus som värms upp via vedpannan. När vi flyttade in gjorde vi en deal med hyresvärden som skulle sälja ved åt oss till ett...
2
Svar
26
· Visningar
4 270
Senast: Passion
·
Hemmet Det kanske redan finns trådar i stil med denna, ber om ursäkt för det i så fall. Jag och sambon har hållit koll på bostadsmarknaden i...
2
Svar
20
· Visningar
2 398
Senast: Turali
·
Hemmet I veckan flyttar vi in i nya lägenheten *wiiie*, men då vi hyr i andrahand så finns lite möbler kvar. De mesta ska in i ett förråd, men...
Svar
11
· Visningar
4 682
Hemmet Jag har fått reda på av en slump, att ett visst hus snart ska bli till salu. Om det var ett dödsbo eller att ägarinnan flyttat till...
10 11 12
Svar
232
· Visningar
23 947
Senast: Martina_m
·
Hemmet Vi har äntligen skaffat en bredare säng, skönt när man ibland är fyra i sängen ;) det blev en 120cm och en 90cm som vi sätter ihop...
Svar
8
· Visningar
8 802
Senast: misan
·
Hemmet Jag har två vindsgarderober med snedtak som är mina klädkammare. För att få bättre ordning och reda funderar jag på att sätta upp IKEA's...
Svar
4
· Visningar
6 217
Senast: lizzie
·
Hemmet Har en liten fundering.. Jag ska kanske köpa en trea, oavsett om jag gör det inte så skulle det vara kul att kolla med er hur ni hade...
2
Svar
34
· Visningar
13 488
Senast: Presto
·
Hemmet Jag älskar mattor. Och mina djur älskar mattor. Tyvärr älskar mina mattor inte djur. Dom ligger ständigt i högar på golvet, knöliga och...
Svar
5
· Visningar
948
Senast: AnnaJL
·
Hemmet Jag behöver ett råd. Har ett sovrum som skall tapetseras med en fondvägg, man kommer in på en kortsida och kortsidan mittemot har ett...
Svar
6
· Visningar
1 657
Senast: abc
·
Hemmet Jag är inflyttad till Stockholm, min sambo har bott här hela sitt liv. Vi bor just nu i en fin gammal lägenhet som vi renoverat som...
2
Svar
32
· Visningar
3 787
Senast: Zoya
·
Hemmet Vi har kanske sveriges fulaste trappa, som är mer eller mindre livsfarlig (både jag och Svansson har halkat i den under den korta tid vi...
2 3
Svar
46
· Visningar
28 297
Hemmet Jag försöker minska ner plasten i huset men just nu går det trögt. Köpte ny kastrull och stekpanna på ikea förra veckan så nu ska ett...
2
Svar
31
· Visningar
3 939
Senast: FadeAway
·
Hemmet Alltså. Jag lär mig ständigt nya saker i mitt torp. Jag har lärt mig elda i en panna. Går strålande sedan jag lyckats läsa mig till de...
2 3
Svar
47
· Visningar
35 208
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar