Köpa/elda sur ved

Sv: Köpa/elda sur ved

Häromkring betalar man runt femhundringen för stjälpt mått. Jag har haft råtur som hittat en granne som vill sälja för 300 men då är det inget kvitto inblandat...

Har du hunnit kolla på hur kulverten ser ut?

Om nu värden inte haft huset så länge - finns det grannar som vet nåt?
(jag har en granne som visade sig ha hjälpt till vid renoveringen av mitt hus och varit god vän med han som ägde det då. Fått en hel hög med kunskaper därifrån)

Röret som går ner i marken ser ut att ligga i någon slags frigolit. Elementen är jämnvarma men vi ska köpa en nyckel och lyfta dom.

Hon som bodde här innan är tyvärr gammal och senil och vi bor inte så många alls här i byn.
Jag vet att vi får veden men jag undrar om vi bara ska gå med på vad som helst trots att det inte var dealen.

Nu har jag stått och klyvt upp en massa vem som är möglig. Det luktar ädelost inne i vedboden...
Är inte det farligt? Det känns sådär med mögelsporer och bebis.

IMAG0176_zpscc5c33f8.jpg.html

Senast ändrad:

Röret som går ner i marken ser ut att ligga i någon slags frigolit. Elementen är jämnvarma men vi ska köpa en nyckel och lufta dom.

Om damen är gammal är det sannolikt inte hon själv som grävt kulverten...;) Finns några barn inblandade som kan ge tips?

Frigolit är bra. Det suger inte vatten.

Mysteriet är varför ni kan elda upp acc.tanken i temperatur men inte få upp värmen inomhus?

Hur har det gått?

Hr ni fått någon ordning på värmen, och på hur kulverten är utformad?

Vi har inte fått reda på mer info. Sista tiden har det varit plusgrader varje dag och då behöver vi knappt elda så det har ju varit skönt...
Men annars har det inte förändrats mycket, vi har fått hjälp att såga och klyva ved så vi klarar oss ett tag :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka