Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag fick en Dolce Gusto kapselmaskin i julklapp och är mycket nöjd. :d Jag undrar nu bara om ni kan hjälpa mig att välja/hitta en bra...
Svar
7
· Visningar
3 462
Senast: ullo
·
Hemmet Tips på hur man kan få gamla huset varmare? Vi har pelletskamin på nedervåningen, element i badrummet. På övervåningen har vi sovrum...
2
Svar
28
· Visningar
7 749
Senast: Pudlan
·
Hemmet Jag funderar på att köpa mig en glassmaskin, då jag gillar glass ;) Är det någon här som prövat en sån? Blir det gott? Är det...
2
Svar
27
· Visningar
2 806
Senast: Lavinia
·
Hemmet Är det någon som har en vit stekpanna som kan berätta lite hur det är? Sätter sig färg på stekytan efter ett tag eller klarar den sig...
2
Svar
20
· Visningar
4 017
Senast: ptr
·
Hemmet På söndag är det första advent och jag blev så fantastiskt sugen på att adventspynta lite! Hur pyntar ni? Bomba tråden med bilder, jag...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 344
Senast: hastflicka
·
Hemmet Liten julskinka som skulle griljeras idag hittades nyss i grytskåpet :-( Den måste ha legat där i ca ett dygn, kan den vara ok att...
2
Svar
23
· Visningar
21 500
Hemmet Börjar få ont om tid för julklappar men kom just på att sambon sagt att han skulle vilja ha ett varmare täcke. Perfekt! MEN... det...
Svar
13
· Visningar
3 661
Senast: anna_panna
·
Hemmet En större del av min boksamling har stått i ett utrymme med väldigt dålig ventilation - så pass dålig att det funnits mögel. Möglet är...
Svar
2
· Visningar
9 148
Senast: Nethril
·
Hemmet Jag och min sambo har i framtiden funderat på att bygga hus stall och garage. Mark finns redan, svärfar är bonde. Vad vi förstått så är...
Svar
6
· Visningar
1 559
Senast: Fille
·
Hemmet Kan man det? Finns det alternativ till t.ex tvättmaskin? Dusch? Kan man göra egen el utan att ha el?
2
Svar
21
· Visningar
6 204
Senast: skogaliten
·
Hemmet Jag skulle så småningom vilja köpa hus på landet. Ingen stor gård och inget märkvärdigt. Inte heller ngt renoveringsprojekt. Det jag...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: tgd
·
Hemmet Jag köpte sex stycken svarta Höganäsmuggar i stengods på Tradera. Skicket skulle vara helt okej, inga repor eller märken. Vad säljaren...
2
Svar
20
· Visningar
14 620
Senast: trassel
·
Hemmet Jag håller på att rengöra min ugn inför utflyttning men hur jag än rengör den blir den flammig. Jag har provat vattten + såpa som jag...
Svar
6
· Visningar
3 207
Senast: fryckan
·
Hemmet Inspirerad av Blueberrys tråd startar jag nu en egen :) Huset är en gammal byggbarack (nope jag skojar inte :o) som som på 50-talet...
2
Svar
26
· Visningar
6 444
Hemmet Nyheterna har rapporterat om höjningen av nätpriserna och i ett inslag sades att nätavgifterna utgör ungefär en fjärdedel av...
Svar
13
· Visningar
1 232
Senast: Minett
·
Hemmet Min svärfar gick tragiskt nog bort i cancer för några år sedan, och innan sin bortgång gav han min sambo en värmeljuslykta (heter det...
Svar
15
· Visningar
2 032
Senast: Flixon
·
Hemmet Som sagt, vad har ni era fönster? Bilder tack! Och gärna lite roligare än de gamla vanliga (dvs en bunt gröna krukväxter).
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Egonson_
·
Hemmet Vi står i läget att göra oss av med våra teglonkastruller och stekpannor. Vi är en normal barnfamilj och vill ha bättre grejer. Men vad...
Svar
10
· Visningar
5 540
Senast: tanten
·
Hemmet Är på jakt efter skofack/fickor som är genomskinliga och som går att hänga upp på väggen eller en dörr. (är till ullen jag tovar med så...
Svar
12
· Visningar
5 770
Senast: Nethril
·
Hemmet Sambon önskar sig tydligen en vecko/månadsplanerare till köket i större storlek, en whiteboard som han sa. Nu vill jag inte ha en...
Svar
14
· Visningar
5 704
Senast: Indriz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka