Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Nu har jag försökt googla runt lite på olika beslag på dörrar. Hade gärna köpt "äkta" retro men vi har för mycket dörrar för att det ska...
Svar
7
· Visningar
2 284
Senast: FadeAway
·
Hemmet Ska kanske gardera mig med att säga att min disk brukar bli ren ;) Men hur diskar ni för att få renast resultat? Har ni jättevarmt...
2
Svar
26
· Visningar
8 408
Senast: fryckan
·
Hemmet Jag och sambon har nu bara knappt ett års väntan kvar innan vi får vår nya bostadsrätt och förra veckan var vi på tillvalsmöte med...
2
Svar
25
· Visningar
9 813
Senast: Hyacinth
·
Hemmet Ja, vi håller på o renoverar ett rum. Nu har vi kommit till frågan tapetsera hela rummet eller måla 3 väggar (den 4e är tapet). Vi vet...
Svar
7
· Visningar
7 564
Hemmet Flyttade hemifrån i somras och varje år har jag tidigare gjort adventsfint när mamma börjat med övriga huset men nu är de ju bara jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 649
Senast: tanten
·
Hemmet Har hyrt ett torp som är i hyfsat gott skick. I den inte allt för gamla toaletten finns en toastol som i krök och vid vattenkanten har...
Svar
6
· Visningar
2 239
Senast: Ramona
·
Hemmet Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Lukaskatt
·
Hemmet Är det någon som är duktig på detta med färger mm? Vi håller på att renoverar sonens rum från början alltså topp till tå. Vi har...
Svar
14
· Visningar
2 395
Hemmet Eller "hålla rent hemma knep" :p Det känns som vi städar varenda helg. Det samlas så mycket hår, smuts och damm! Otroligt mycket...
Svar
10
· Visningar
1 343
Senast: Koltrast
·
Hemmet Vad kan man göra för att få bort små svarta kryp i skafferiet? Finns det något medel som man kan spraya? Har varit försökt med att...
Svar
6
· Visningar
16 709
Hemmet Hej! Har köpt hus och har nu under flera dagar försökt syna försäkringsbolagens villkor osv osv... men allt låter ju givetvis skitbra...
Svar
10
· Visningar
1 626
Senast: Pilo
·
Hemmet Är lite nyfiken på vad ni andra använder för tvättmedel? Har testat lite olika nu men ännu inte hittat något som funkar bra på...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 107
Senast: nyponros
·
A
Hemmet Nu står vi i valet och kvalet om vi ska ta och renovera en del av huset själva eller ta in hantverkare att sköta om hela projektet. Jag...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Emor
·
Hemmet Vår hall är pytteliten, ca 1,7*2 meter med bara en hel vägg... Vi är två vuxna och två barn, med jackor, overaller, galonkläder...
Svar
4
· Visningar
2 204
Senast: mino
·
Hemmet Jag har precis köpt en gryta från Le Creuset och är jättesugen på att göra en god gryta som måste få koka en bra stund för att köttet...
Svar
9
· Visningar
2 732
Hemmet Klåfingrig katt + klorinbehandling av en fläck i närheten av andra textilier = dålig idé :banghead: . Så nu är det en stor blekt fläck...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: cili
·
Hemmet Har ni några tips på goda jul snapsar? Tänkte göra en egen i år att ge bort i julklapp. Men hittar inte några enkla recept. Själv...
Svar
1
· Visningar
983
Senast: Malin_L
·
Hemmet Hej, det är så att proppen i mitt handfat har fastnat och jag har googlat en massa men inte lyckats få några tips om hur jag ska få upp...
Svar
7
· Visningar
26 047
Hemmet Jag tänker på sådana där kastruller som gärna sitter på väggen hos folk, går de att använda? Har sett att det verkar finnas en...
Svar
2
· Visningar
1 128
Hemmet Vi håller på att renovera ett 70-tals hus, de förra ägarna har inte gjort så mycket i huset mer än lite tapetsering och målning så vi...
Svar
3
· Visningar
8 610
Senast: hvala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg