Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Nån som vet vars man kan hitta en tekanna som man värmer upp på spisen, som har en sil i själva kannan? Heter dom något speciellt om man...
Svar
0
· Visningar
565
Senast: pepp
·
Hemmet Jag har ett rum som jag har svårt att få ihop, tänkte om ni sitter inne med idéer och synpunkter? :) Rummet ska fungera som kontor...
Svar
2
· Visningar
1 191
Senast: hvala
·
Hemmet Det har jag funderat på länge. Ibland kan det bli en pöl på golvet till och med. Den funkar helt normalt i övrigt, vad jag vet och jag...
Svar
12
· Visningar
9 801
Senast: lahsd
·
Hemmet Mitt vardagsrum sitter ihop med ett till rum med en stor öppning. Det är fönster på varje kortsida, en helvägg utan dörrar/fönster och...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Prosit
·
Hemmet Det är lätt att bli hemmablind.. Så nu vill jag ha lite inredningshjälp. Ös på med idéer och tips. Ska jag möblera om, ta bort nått...
Svar
11
· Visningar
4 104
Senast: lisa412
·
Hemmet Nån som har? Jag har hittat ett garnfärgat påslakanset i 100% bomull som är såå fint. Vill ha! Men jag måste beställa det och undrar om...
Svar
4
· Visningar
1 851
Senast: Karma
·
Hemmet Jag har tyvärr fått rostfläckar på mitt handfat ( hårspänne som blivit blött och rostat) :o Är det någon som har tips hur man får bort...
2
Svar
20
· Visningar
23 374
Senast: Karma
·
Hemmet En märklig fråga kanske men jag funderar på hur tätt man kan ställa möbler utan att det känns trångt? T.ex hur stort bör avståndet vara...
Svar
0
· Visningar
1 591
Senast: Araminta
·
Hemmet Den här helgen måste jag komma till skott och ta upp mina rödbetor ur jorden. Men just nu har jag dåligt med idéer om hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
3 212
Senast: Stalone
·
Hemmet Tusan också. Jag hade ställt en blöt plastpåse intill väggen i hallen och nu har den färgat av sig på den vita väggen :( Måste vi måla...
Svar
12
· Visningar
3 069
Senast: Silltunna
·
Hemmet I gästhusets rum står murstocken från pannan och det finns en kanal för kamin. Kaminen var borta när jag köpte huset men det finns en...
Svar
6
· Visningar
3 808
Senast: Petruska
·
Hemmet Eller hydroforen har fått tuppjuck. Den pumpar ut vatten i en otrolig hastighet o mängd.
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: vallhund
·
Hemmet ...man inte kan eller ska köpa? Vi ska och bör inte köpa vår efterlängtade lilla gård förrän i vår. Då har vi inte så mycket annat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 920
Senast: Petruska
·
Hemmet Hur hittar man pa hur gammalt ett hus ar? Varat nykopta hus ar ju forklatt som ett 70-tals hus. Papperna sager 1909, men som vi alla...
Svar
9
· Visningar
5 479
Senast: Inglorion
·
A
Hemmet Vi går i säljtankar här hemma men är lite oense om vilken mäklarfirma vi ska välja. Vilka har ni använt er utav och blev ni nöjda? Vad...
Svar
5
· Visningar
1 546
Senast: andyrytt
·
Hemmet Vi skulle flytta till vårt nyinköpta hus på fredag, men redan för 2 veckor sedan blev inflyttningsdag framskjuten ca en vecka för vi...
Svar
10
· Visningar
1 950
Senast: Inglorion
·
Hemmet Jag och sambon håller på att bygga hus och har redan ansökt och fått godkänt att använda oss av Evergreens Biocleaner. Men så var vi på...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: trassel
·
Hemmet I november ska vi ta ut en värderare och förhoppningsvis värdera upp vårt hus. Vad ska man tänka på. Förutom städat och snyggt. Vi ska...
Svar
0
· Visningar
982
Senast: FadeAway
·
Hemmet Jag ska göra en vadderad sängram och har tänkt att slå i lite möbelspik i nåt schyst mönster. Men hur vet man vad man ska ha för spik...
Svar
0
· Visningar
1 032
Senast: BuenoBull
·
Svar
0
· Visningar
569
Senast: lisa412
·