Får man begråta den gård...

Sv: Får man begråta den gård...

För mig spelar resetiden en enorm tid. Enstaka gånger gör det inget, för cykeltävlingarna åker vi ofta tvärs över landet eller till andra länder. Men jag vill inte ha en mastodontresa framför mig varje dag, för all överskådlig framtid. Det orkar jag inte.

Om överkastet hade ingått så hade jag inte tvekat en sekund...:D

Läcker gård med annorlunda byggnation!

Jag tror på att låta hjärtat styra!

Lycka till!

Vi har bestämt oss för att inte köpa den. Den var häftig och vi gillade den verkligen, men avståndet och den dåliga tidpunkten gjorde att vi ändå fick säga nej.

Jag sällar mig till skaran som nog inte tycker det var så fantastiskt. Men tråkigt för dig om det klickade med bostaden men inte omständigheterna. Dock tror jag ni gjorde rätt.

Med den analys du gjort har du fått fram ett rättvist svar på totaltanken om boendet. Och det föll ut till fastighetens nackdel. Bättre lycka nästa gång, anledningen till att det inte blev detta är att ert perfekta boende fortfarande väntar på er.

Ni har inte funderat på att bygga nytt? Är ju också en möjlighet för att få "det perfekta läget".

Om jag säger så här.
Bättre än sådär blir det inte.

Ni kan antingen leta i oändlighet eller så måste ni lägga upp minst det dubbla i pris.
Med det priset så kan du ju gå ner i arbetstid för att kompensera för pendlandet.

Alltså jag personligen tycker ju att strandtomt till Sävaån är skitläckert.
Men det där är väl olika.

Om jag säger så här.
Bättre än sådär blir det inte.

Ni kan antingen leta i oändlighet eller så måste ni lägga upp minst det dubbla i pris.
Med det priset så kan du ju gå ner i arbetstid för att kompensera för pendlandet.

Jo, jag gillade den som sagt, men tidpunkten spelade lite roll också.
Jag fortsätter att tro att det kan bli lite bättre, men jag begär inte många förändringar.

Jo, jag gillade den som sagt, men tidpunkten spelade lite roll också.
Jag fortsätter att tro att det kan bli lite bättre, men jag begär inte många förändringar.

Jag tror nog också att det är svårt att hitta något för det priset som är närmre till Stockholm. Mitt intryck är att det är just avståndet till Stockholm som gör att priset är som det är, samma hus närmre Stockholm hade garanterat varit dyrare, och ännu hellre ett med större tomt.

Men om ni enkelt kan betala ett par-tre miljoner mer för ett hus än vad det där kostar, så skulle jag definitivt köpa ett som var närmare, för jag håller med om att det är drygt och dyrt att lägga mycket tid på bilpendla långt!

Chansen att hitta en fin gård nära Stockholm som ingen annan hittat, och som därför säljs till totalt underpris, är kanske inte jättebra, allrahelst om ni har hyfsat bråttom och inte har lust att vänta tio år eller så på att rätt tillfälle ska dyka upp.

Ja, har ni råd med något likvärdigt närmare Stockholm skulle jag definitivt ta det istället, det där huset låg ju väldigt off. Visserligen var det väldigt trevligt, men långt till jobb och långt till affärer och långt till allt kan nog få den bäste att misströsta i längden.

Men det där är väl ingen gård?
Några hus på en gräsplätt i mina ögon.

När jag tänker gård är det mark till och möjlighet att ha djur eller driva (mindre) lantbruk.

Jaha. Får man begråta de hus på en gräsplätt då....

Visst får man det.
Blev bara så konfunderad över begreppet gård.

Inte så mycket att vara konfunderad över. Det där är 3000 kvm tomt med flera hus på som tillsammans skapar en gårdskänsla. Det är alltså väsenskilt från en lantbruksfastighet på många hektar, men ändock är gård ett bra namn för att visa att det inte är ett radhus i Tumba.

Tja, i dagsläget så benämns hus som har lite större tomt än normalt som gårdar för att de ska locka mer intressenter. Vilket jag tycker är lite fel, för det lurar dom som kanske trott dom köpt en gård för att ha djur och sen inser att "nä, den här "gården" va för liten".
Men är man bara ute efter känslan så är det väl en annan sak, men tycker ändå att marknadsföringen är lite oschysst.

Känns som om begreppet "gård" håller på att ändra innebörd, det känns så åtminstone.
En gård för mig är en samling byggnader som utgör mittpunkten för en jordbruksenhet och som bebos av en familj, men det är inte lätt när det finns så ofantligt många avstyckade gårdar med knappt någon mark kvar..

Måste bara få säga att jag tycker det är väldigt dyrt för så lite.. hade det vart massa hektar till så hade jag kunnat förstå det. Det är knepigt att priserna kan skilja så mycket beroende vart i detta avlånga land man bor i. :)

Hoppas ändå ni hittar drömhuset till våren, lycka till i husletandet. Själv väntar jag fortfarande. :up:

Då är jag uppväxt på en gård. Flera byggnader på 5000 kvm tomt. Villa på landet enligt mig :-P

Tja, i dagsläget så benämns hus som har lite större tomt än normalt som gårdar för att de ska locka mer intressenter. Vilket jag tycker är lite fel, för det lurar dom som kanske trott dom köpt en gård för att ha djur och sen inser att "nä, den här "gården" va för liten".
Men är man bara ute efter känslan så är det väl en annan sak, men tycker ändå att marknadsföringen är lite oschysst.

Känns som om begreppet "gård" håller på att ändra innebörd, det känns så åtminstone.
En gård för mig är en samling byggnader som utgör mittpunkten för en jordbruksenhet och som bebos av en familj, men det är inte lätt när det finns så ofantligt många avstyckade gårdar med knappt någon mark kvar..

Måste bara få säga att jag tycker det är väldigt dyrt för så lite.. hade det vart massa hektar till så hade jag kunnat förstå det. Det är knepigt att priserna kan skilja så mycket beroende vart i detta avlånga land man bor i. :)

Hoppas ändå ni hittar drömhuset till våren, lycka till i husletandet. Själv väntar jag fortfarande. :up:

I det här fallet så var nog bara "gårdskänsla" det enda som stod i annonsen, det är mest jag som väljer att kalla det gård pga läget och antalet byggnader.
Jag är fullt medveten om att man inte kan stoppa in större djur än kaniner och möjligen höns på den tomten. Dyrt var det däremot inte, om man tänker på närheten till Stockholm. Snarare skrämmande billigt, men det kan vara så att flera av spekulanterna misstänker taket för att hålla låg standard. Däremot håller jag med om att det är sjukt hur det skiljer på priser, men så är det ju nu en gång.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka