Adventspynt

Sv: Adventspynt

Håller med, riktigt fina! Har du namnet på säljaren? Tänkte om man kanske kunde kontakta och köpa :)

Har inga egna bilder att bidra med, men fått upp lite här hemma. Så lite julkänsla är det nu iaf :)
Gjorde en egen lite juldekoration till köket med hyacinter och mossa. Planterat i en brödform (haha) med ett rött band runt, blev faktiskt riktigt bra! Nu har hyacinterna börjat slå ut med, köpte rosa och blå på netto för en billig peng och de doftar mycket om båda färgerna :)

Men så vackra hästar!! :love: :love: Har du inget namn alls på säljaren?

*svarar alla*

Jag har tyvärr inget namn! :( Kommer inte ihåg och har inget kvitto kvar eller liknande heller. :(

Googlade och hittade likadan häst som Poxz i en liten liten artikel i hästtidning, där stod det att företaget som säljer pyntet heter Animal Lovers Store som verkar ligga i staden där årets julkalender utspelar sig.

Tycker den här hästen liknar Poxz
pic3066.jpg

Senast ändrad:

Är det ngn som köpt några glöggmuggar nyligen? Kanske inte riktigt pynt som i denna tråden men juligt i alla fall. Tycker det borde finnas överallt men har inte hittat några bra.

Åh! Tack! :bow:

mvh
besatt av att hitta hästarna :love:

(så pass att vi ska gå på horse show nästa år om vi är sverige, enkom för julhästarnas skull :D)

Kan rapportera att butiken är up and running och att jag ska dit imorgon och se om de har hästarna inne. Återkommer då! :)

Ja det ser rätt ut, även när man tittar på bilder från butiken. Med tanke på de andra grejerna de sålde. Kul! :)

Då tittar jag nog in nästa gång jag är i Stockholm också. De är både stora och fina, hästprydnaderna. :D Skulle kunna ha hela granen full!

Ja, jag är helt betuttad kan jag säga! Min gran ska absolut ha sådana hästar i sig, kosta vad de kosta vill ;) Det vore så roligt att ha lite mer personligt julpynt som man kan ha i många år, några stycken i alla fall. Och dina var så vackra :love:

Gör det!

Finns det många kan det vara värt ett besök till stockholm bara för att köpa :D

Jag kan inte hitta hästarna där alls..?

KL

Idag var jag i affären Animal Lovers Store (fantastiskt kitschig med hemska t-shirtar och allt :D) och där såldes de fantastiskt fina hästarna :love: De kostade 115 kr styck de flesta (en låg på 89 kr) men det var 50% på allt. Vi köpte med oss dessa hem:

20131218_194826_zpsff217412.jpg

20131218_194736_zpse4f15a34.jpg

20131218_194653_zps1b69a565.jpg

och min favorit:

20131218_194800_zpsc05ab8cf.jpg

:love:

De är så mycket vackrare i verkligheten och jag är SÅ glad att jag fick tipset här på Buke om dem (tusen tack till dig som googlade :bow:). Dessa ska jag ta fram varje jul :love:

Mannen i affären sa att han är på Horse Show varje år, att de vanligtvis har några hästar in året om men att vissa modeller tar slut. Så ni vet :)

Den sista är underbar :love: (det hänger en likadan i min egen gran ;) )

Jag köpte min på globen för jättemånga år sen, då var det en fin symbol eftersom jag precis förlorat "min" häst, och änglahästen (som jag tyckte) fick hänga i granen så att hon var med mig. Nuförtiden får den representera två fina, fina hästar, och jag är ruskigt sugen på att köpa fler. Min finaste julgransprydnad!

Den sista är underbar :love: (det hänger en likadan i min egen gran ;) )

Jag köpte min på globen för jättemånga år sen, då var det en fin symbol eftersom jag precis förlorat "min" häst, och änglahästen (som jag tyckte) fick hänga i granen så att hon var med mig. Nuförtiden får den representera två fina, fina hästar, och jag är ruskigt sugen på att köpa fler. Min finaste julgransprydnad!
Åh men vad fint :love:

För oss är det lite som en symbol för våra framtida traditioner ihop, är vår första jul tillsammans nämligen :)

Underbara!

Du har pm :D :angel:
Ja! :love:

Har svarat! :D

Liknande trådar

Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 522
Senast: Marita73
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 622
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar