Adventspynt

Sv: Adventspynt

Ojj

Ursäkta en personlig fråga men.. Var bor du någonstans?? Din lägenhet är slående lik den min mormor hade vad det gäller planritningen så det finns inte. :D

I Malmö, Kroksbäck. Finns säkert massor av liknande lägenheter häromkring (många liknande hus i alla fall). :) Trivs jättebra! De satsar verkligen på att rusta upp området, så även om det har dåligt rykte så har inte jag märkt av nåt direkt stök. :)

Appropå hyacinter så tycker jag att det de senaste åren blivit svårare att hitta såna som doftar! Köpte både från Ica, IKEA och en blomhandel förra året och mest luktade dem från blomhandeln, minst de från IKEA. Jag älskar doften, mest därför jag har dem, så jag hoppas att jag hittar såna som doftar i år.

*kl*

Gjorde mig en tomte igår :D Så nu finns det hela 4 tomtar i detta hushållet :D

DSC_0058.jpg

*kl*

Gjorde mig en tomte igår :D Så nu finns det hela 4 tomtar i detta hushållet :D

DSC_0058.jpg

Åh
hur gjorde du den??

Solvira:
Ah hon bodde på Köpenhamnsvägen (vid Pildamsparken) men du har såklart rätt. Husen är säkert byggda samtidigt. Det blev bara en sådan chock att se typ "mormors" lägenhet :)

Åh vad fint ni boe :love:
Får Astrid Lindgren känsla, underbart!

Nu har jag pyntat, en vecka senare än planerat.

En julduk blev det iaf

Tomte övervakar hundarnas skål

En av mina favoriter

Stjärna i klädkammaren

Stjärna i gästrummet

Vårt lilla tåg, tågfamilj som vi är

Appropå hyacinter så tycker jag att det de senaste åren blivit svårare att hitta såna som doftar! Köpte både från Ica, IKEA och en blomhandel förra året och mest luktade dem från blomhandeln, minst de från IKEA. Jag älskar doften, mest därför jag har dem, så jag hoppas att jag hittar såna som doftar i år.

Ja, visst är det så?! Jag stod på Willys häromdagen och läste då att deras blå hyacinter skulle lukta mest. De rosa hade visst en svag doft, och på de vita stod det ingenting. Jag kan ju förstå att det är en jobbig doft för allergiker, men precis som du är det för doftens skull JAG köper hyacinter! Älskar doften :) ! Nu återstår bara att se om min blå hyacint lever upp till etiketten ;) ...

Nu doftar min rosa hyacint! :D Den vita har också slagit ut och är doftlös... än så länge? Den blåa är på väg och tycks ha doft redan, så den doftar nog mest!

Dessvärre kan jag inte ta hem dem utan får njuta av dem när jag är i torpet och renoverar, just pga att min bror är allergisk mot doften och det räcker inte att bara ställa blommorna i ett annat rum när han är här på besök.

Äntligen fick jag tummen ur och sydde klart mina nya gardiner så nu är mitt julpynt uppe i sin helhet. Blev riktigt nöjd iår :D

20131208_233826_zps6cb6c8a2.jpg

KL

Såhär ser det ut i mitt sovrum, inget superjuligt men lite grann iaf :)

541523_10153578224845223_1811238246_n.jpg

1471282_10153578217055223_327344364_n.jpg

Kanske tar fler bilder på de andra rummen lite senare :)

Ja jag tänkte alltså om du hade köpt alltihopa eller gjort dekorationen själv med mossa svampar etc...?
Att vara keramiker och göra själva skålen är för svårt så det tänkte jag inte ens på...;)

Sygga! Var har du fått tag på dem? :)

Tack! Alla är köpta på mässan på Stockholm Horse Show. Säljaren har stått där de senaste tre åren i alla fall, så jag har fyllt på lite allt eftersom och även fått några i julklapp. :) Har totalt 6 stycken.

Liknande trådar

Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 522
Senast: Marita73
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 622
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?