Adventspynt

Sv: Adventspynt

Mitt kök.
pic_529b93562a6b22561c2762be.jpg

Och så är det en stjärna i sovrumsfönstret.

Mitt sovrumsfönster ser ut såhär:
f0w5m1.jpg

Sen har jag en avlång kruka med fyra röda ljus i, en liten handsydd duk på matbordet, en amaryllis, tre hyacinter och tre mini-julstjärnor :D

Jag är inte alls mycket för julen så slår inte på särskilt stort, litegrann däremot är väl mysigt :)

Sv: Ert julpynt hemma! *Bildtråd*

Rummen är inte färdiga än (och har inte tillräckligt med pynt för att få en riktig julstämning ännu.. :( ), men har hunnit med att göra två dekorationer hittills.

Adventsljusstake:
DSC_0039.jpg

Bordskrans. Skulle vilja ha något mer i den för att slippa se fatet som ligger under den, men vet inte riktigt vad... Tips?
DSC_0049.jpg

Ursäkta för urdåliga mobilbilder :o

Sv: Ert julpynt hemma! *Bildtråd*

KL

Jag går all in och är julfanatiker, så från 1a december är det full jul som gäller med gran och allt :D! Några foton:

1a-adventmys-003.jpg

1a-adventmys-046.jpg

julgran-003.jpg

1a-adventmys-030.jpg

1a-adventmys-035.jpg

julpynt-015.jpg

Så mycket julfint! :love: Jag är också en riktig julälskare och vill gärna ha det sådär lite gammaldags juligt. I fredags åkte belysning, jultextilier en gammal släde och lite grejs fram. Satt sen hela kvällen med ett löjligt lyckligt leende över hur mysigt och hemtrevligt det kändes. :D

Vilket otroligt fint hus du ser ut att ha - och "stilen" på julpyntet ser ut att passa in perfekt!

kl

Här är alla ljusstakar uppe, jag har köpt julgardiner och satt upp men har inte fotat det än :D Men igår gjorde jag och sambon ett pepparkakshus som jag fick designa;
1cd980de5b7411e3b08512b3751c95c6_8.jpg

Jag har aldrig gjort ett pepparkakshus innan så det var roligt att äntligen få göra ett! Det har dock tyvärr redan börjat bukta lite så det håller nog inte till julafton, men rasar detta får vi göra ett nytt helt enkelt och "torka" delarna lite bättre :)

Tänkte samma sak. :) Man kan lägga alufolie i botten och vika upp kanterna något. På med mossa och dölj kanterna med granriset. Sedan kan man vattna mossan, så håller den sig grön och torkar inte. :) Tar man däremot in lavar ska de ju torka, då blir de vita och fina (men jag tycker av naturhänsyn att man hellre ska ta någon vanlig mossa - typ väggmossa - då lavar växer mycket mycket långsamt). Torra lavar känns dock mer brandfarligt än vattnad mossa.

kl
ååååh nuu fick jag sådär julmyskänsla!
Har pyntat men inte gått upp med kartongerna ännu så inga bilder..får fota sen.
Pga här inte ryms en gran så får "yucca" agera gran i år. Han fick glitter, ljus o några döskalle-kulor :D
men saknar grandoften. Får nog bli en hyacint också kanske!

Hoppas det då! Jag köpte vit, rosa och blå från IKEA. Bara rosa som slagit ut ännu men den luktar ingenting...

Jag har köpt rosa på Rusta och blå på Coop som enligt krukan ska lukta, den blå mycket och den rosa lite :D däremot har de inte slagit ut ännu så jag vet inte om det stämmer.

Liknande trådar

Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 522
Senast: Marita73
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 625
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar