Någon som prövat glassmaskin?

Sv: Någon som prövat glassmaskin?

Hej!

Har en kompis som har en. De säger att enda problemet är att de gått upp i vikt. Glassen blir tokgod och tom jag som är laktosintolerant kan äta samma glass som övriga (dvs det går att göra laktosfri).

/Lavinia

Hej!

Har en kompis som har en. De säger att enda problemet är att de gått upp i vikt. Glassen blir tokgod och tom jag som är laktosintolerant kan äta samma glass som övriga (dvs det går att göra laktosfri).

/Lavinia

jag har precis köpt en glassmaskin, det går alltså att använda laktosfrimjölk och grädde? Det stod inget i min manual, tänkte om dom produkterna fryser på annat sätt än vanliga?

Kl

Crap nu blev jag sugen på att köpa en glassmaskin igen. Hoppas jag får en i julklapp:p

Glassmaskin nu inköpt! Ska prövas i mellandagarna om jag inte är trött på sött då!

Jag ar sa supersugen pa att kopa glassmaskin till min kitchenaid nu nar jag horde om lakritsglass.:d

Imorgon ska glassmaskinen prövas. Vilken smak är eran favvo?
Pojkvännen gjorde en jättesmaskig saffransglass igår :d. Annars är jag mest förtjust i mer läskande sorter och kanske mest sorbeter som mango och en fantastisk rabarbersorbet som jag gjorde i somras.

Hej!

Laktosfri går alldeles utmärkt, så jag kommer aldrig köpa en :-). Livsfarlig apparat!

/Lavinia

Liknande trådar

Hemmet Mer på temat glass, med inspiration från tråden om glasspriser och vad man kan köra i en glassmaskin. Vi äter mycket glass hemma, och...
2
Svar
22
· Visningar
1 693
Senast: Human
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag behöver talkpulver. "Rent" dvs utan oljor, parfymer eller annat gojs. Vilken typ av butiker kan tänkas ha sådant? :confused...
Svar
5
· Visningar
462
Senast: Sassy
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025