Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Eftersom jag har fönster som är 2+1 glas så blir själva "fönsterbrädan" väldigt liten vintertid, ungefär åtta cm bred. Har kikat runt på...
Svar
10
· Visningar
1 916
Senast: MiniLi
·
Hemmet Mycket hus-trådar, men jag behöver hjälp! Jag och sambon kikar på att bygga hus, men är ganska oerfarna när det gäller ämnet. Så jag...
Svar
2
· Visningar
974
Hemmet Är inte det en trevlig rubrik så säg?! ;) Har ett gammalt golv, någon uråldrig form av korkmatta tror jag, som antingen någon av...
Svar
2
· Visningar
1 120
Senast: Jamtland
·
Hemmet Jag har tre fula giganter. De ligger i jordkällaren och gonar sig. Det var enda stället där de fick plats... Hittills har jag bara...
Svar
14
· Visningar
5 764
Senast: Petruska
·
Hemmet Vi har fått mormors gamla uppslagsverk, första bandet är från 1945 och sista -53, så det är gamla fina band och väldigt roliga att ha...
Svar
3
· Visningar
3 169
Senast: Flixon
·
Hemmet Jag har lite projekt på lut, och bland annat skall det målas. Det är obehandlat trä mestadels, och inte sittmöbler eller liknande...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: Hyacinth
·
Hemmet Är det någon som vet vart man kan hitta ringar till duschdraperi som är i stål? Det ska vara små stålkulor på som gör att dom rullar bra...
Svar
7
· Visningar
1 547
Hemmet Måste fram med ett snabbt beslut redan ikväll ang vår badrumsrenovering. Vi påbörjade renoveringen i höstas innan vi flyttade in i...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: CK
·
Hemmet Jag har en drös (ca 20 st) billiga ringar som jag köpte förra sommaren, men som nu är för stora. Jag skulle gärna vilja använda dem till...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: Nethril
·
Hemmet Har nyligen skaffat mig en tryckkokare som jag bl a tänkt använda när jag kokar buljong/fond. Men tar gärna emot tips från mer erfarna...
Svar
4
· Visningar
6 910
Senast: turbofling
·
Hemmet Jag har ett alldeles vanligt dammsugarmunstycke (och är inte intresserad av att byta till något annat!) och jag undrar hur ni andra gör...
Svar
6
· Visningar
3 840
Senast: hastflicka
·
Hemmet Sambon och jag har hamnat i en strid här hemma. Jag vill ha en skruvdragare och han påstår att alla budget-skruvdragare är skit. Förr...
Svar
11
· Visningar
4 045
Senast: Sorbe
·
Hemmet Vi har manga och stora fönster och jag letar efter tips för att göra fönsterputsningen enklare. Nagra fönster gar ner till golvet och...
Svar
7
· Visningar
2 419
Hemmet Ja, som rubriken lyder: Kan man ställa torktumlaren ovanpå varmvattenberedaren? Och skulle man kunna ställa två tvättmaskiner ovanpå...
Svar
12
· Visningar
4 669
Hemmet Jag har några canvastavlor som ska upp på väggen. Tyvärr är det en stenvägg... Tavlorna är mycket lätta, så det krävs ingen borr eller...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Silver Girl
·
Hemmet Har en säng från IKEA, vanliga stamnes eller vad det heter, medel i fasthet. Ovanpå köpte jag för ett år sedan, samtidigt som jag köpte...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hade turen att få ärva en hel bunt med kökshanddukar av min mormor men med ålderns rätt börjar det bli dags att byta ut dem :(...
Svar
9
· Visningar
3 701
Senast: Lillelorden
·
Hemmet I min enorma källare har jag sjukt mkt böcker i flyttkartonger. Böcker har varit mitt liv. Jag har älskat mina böcker. Älskat!!! Nu...
Svar
14
· Visningar
2 541
Senast: KungTulle
·
Hemmet Ja, vad har ni för recept ni kommer använda er av i morgon? Jag är inte direkt rik utan vill ha något billigt men gott som passar...
Svar
6
· Visningar
1 257
Senast: nexxa
·
Hemmet Nu har jag och sambon köpt hus:D Vi ska ta över de i februari så nu snurrar tankarna på allt vi vill göra och jag har fastnat i köket...
2
Svar
20
· Visningar
8 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka