Sv: Baracken

Jag är väl också en sådan som älskar renoveringar i början..
Huset är köpt mycket pga tomten (mitt i centrum på orten och med stor tomt) sedan föll vi för möjligheterna ;)

Jösses vad duktiga ni är, imponerad!!

Blir kanonfint, ska bli kul att följa :)

Bison som hatar allt vad renovering heter och köpte helt nyrenoverat hus istället :p
Men det är roligt att följa andra!

Iom att vi gör nästan allt själva så kan vi också renovera oss ner till ett bottenlån vilket är tanken utöver att få vårt drömboende. På ett år höjdes värdet på huset med 500 000 vilket är mer än vi lagt på renoveringen. Värderingen baserades till största delen på det vi gjort i källaren :)

Haha jag är precis likadan. Jag vill gärna dra igång, kan visualisera allt och bli så otroligt taggad. Sen när jag inser hur mycket jobbd et kommer bli vill jag helst krypa under täcket och titta fram först när det är klart ;)

Blir i alla fall hur bra som helst :) skall bli kul att följa!

KL
Vill ni se lite fler källarbilder?

attachment.php

Självklart bilade vi upp rören även i tvättstugan :D
Golvbrunnen har fått samma plats (dock utbytt när vi ändå höll på) men vi har även installerat en vask och därmed dragit avlopp till den i golvet.

attachment.php

Nygjutet

attachment.php

Lös puts knackades ner

attachment.php

Vi flytspacklade tvättstugan eftersom fallet mot golvbrunnen inte var korrekt

attachment.php

(luta huvudet åt vänster så ser ni bättre) Den gamla källartrappan plockades ju bort och här ser ni kanske varför. Utöver att den var brant med minimala trappsteg så slutade den ju rätt i ytterväggen så man fick vända 180 grader och pressa (trångt) sig förbi trappan.. Nya trappan är ju så mycket bättre.

Vad ska man då hitta på i det nya utrymme vi fick?

attachment.php

Svärfar slammar väggarna vid gamla trappan. Det blev lite mörkt..

attachment.php

Trappan var alltså precis utanför tvättstugan

attachment.php

Tvättstugan fick sig en dust av nyansen äggskal. Vi har valt att ha samma färg i taket som på väggarna genomgående i hela källaren. Tvättstugan är dock det enda rummet i denna färg (blev lite ljusare än vad jag hade tänkt mig)

attachment.php

Vi lade klinkers och min man byggde bänkskåp

attachment.php

Bänkskivorna från IKEA kan användas till mycket :p

attachment.php

En klädstång kom upp för skjortor och dylikt

attachment.php

Tvättlinor är et must. Taklampan på bilden är nu ett minne blott

attachment.php

Från hallen ser det ut såhär

attachment.php

Vi valde att behålla den gamla tvättmaskinen (längst ner) för häst och hundsaker. Det som är kvar att göra i tvättstugan är ett draperi för vaskskåpet. Jag ska bara hitta ett lämpligt tyg.

attachment.php

Lutar ni huvudet åt vänster (igen) så ser ni yours truly i färd med att lägga klinkers.

attachment.php

Klinkersen ÄNTLIGEN klar

attachment.php

Till slut så :D Utrymmet passade så mycket bättre till garderober än till en trappa

Jag kan tillägga att i resten av källaren (alltå ej tvättstugan) så har vi en ljus sandfärg på väggar och tak. De stora klinkerplattorna är i färgen torkad lera och vi har dem i hela källaren med undantag av pannrum (ingenting), badrum (2 andra sorters plattor) och hobbyrummet där vi inte orkade längre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka