Sv: leta hus

Min syster och hennes man har köpt hus i Åkersberga
Där skulle till och sambon och jag kunna tänka oss att bo trots att vi är riktiga skogsmullar :D

Nej, det har vi inte, inte kollat längre ut än till Järfälla, men ska nog utöka sökning!

Jag är uppväxt i Kungsängen och det kan jag rekommendera eller vad man säger! :D
Hoppa över Bro, vill du veta varför så skicka pm.

Järfälla är fint, men det är ju snäppet närmre stan så det ligger nog prismässigt liiite dyrare där och det känns lite mer tättbebyggt också. Kungsängen är snäppet under på dem båda kan jag tycka. ;) Kollat Stäket? Mellan Kallhäll och Kungsängen.

Vi är väldigt inne på Vallentuna nu och bygga eget:) Vi var och kollade på ett jättefint hus i Stäket sent i somras, det låg himla fint, området var fint, men huset var för litet och blev för dyrt i budgivning (som vanligt).

Vad säger du om Vallentuna? :)

Jag har ingen större koll på Vallentuna faktiskt, men det ligger ju bra till som Kungsängen, utanför men ändå nära. :)

Vallentuna är ganska "bonnigt" för att vara så pass nära Stockholm och har en hel del problem med ungdomsgäng, droger och annan kriminalitet. Själv bor jag i grannkommunen så jag kanske är lite partisk men jag personligen skulle inte vilja bo i Vallentuna men känner också många som bor där och trivs. :)

Finns mycket hästar och stall iaf :)

Senast ändrad:

Österåker (Åkersberga) :p

Jag brukar säga att vår stora fördel gentemot Vallentuna är att vi har en enormt lång kustlinje så gillar man havet och skärgården så är Österåker alla gånger att föredra framför Vallentuna :D

Men funkar funkar det med att pendla? Sambon jobbar i Kista, jag letar jobb i norrort :) Tar det lång tid att från er åka till centralen? :)

Åkersberga har dels Roslagsbanan, dels direktbuss till Kista C och dels direktbussar till/från Humlan under rusningen. Sen har Berga ett helt okej köpcentrum också :)

Ska kolla med sambon om vad han säger om Kungsängen :)

Kommer din sambo pendla eller ta bilen? Jobbar man i Kista och åker från Kungsängen så får man ta pendeln till Sundbyberg och hoppa på tunnelbanan där. Minns inte riktigt men tror buss 567 från Barkarby eller/och Jakobsberg vissa avgångar åker hela vägen till Kista.

Men funkar funkar det med att pendla? Sambon jobbar i Kista, jag letar jobb i norrort :) Tar det lång tid att från er åka till centralen? :)

Åkersberga har dels Roslagsbanan, dels direktbuss till Kista C och dels direktbussar till/från Humlan under rusningen. Sen har Berga ett helt okej köpcentrum också :)

Precis som sagts så finns ju Roslagsbanan, tar 25-40 min till östra station (beroende på om det är snabbtåg eller inte). Finns också direktbussar till humlegården som tar ca 30-40 min.
Till Kista finns det en direktbuss, tar ca 30 min.

Har för mig att jag läst att runt 70% av alla boende i Österåker pendlar till jobbet.

Vad för slags jobb söker du?

Liknande trådar

Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 843
Senast: Tiffany
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Queen
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar