Stolrenovering!

Sv: Stolrenovering!

Det kan ju vara smart! Förut har jag tänkt mycket i vita banor men jag börjar känna att någon dämpad och anonym färg kanske vore trevligt.

cherie: Haha, jag gillar verkligen inte färgen på dem. Men visst är de fina! Så tyvärr kommer jag behålla dem själv. ;)

Ja jättefina är de :) Konstigt det där med smakpreferenser, jag letade nästan ett år varje dag på blocket efter en mörkbrun färg som inte gick åt rött, och som dessutom var matt, på en matsalsgrupp. Blev jätteglad när jag hittade de där stolarna med ett matchande bord :) Bryter av fint mot ett annat ljust hem utan att vara för stor kontrast som t.ex. svart skulle bli...

Men förstår att du vill ha kvar dem och till och med måla om dem när du inte gillar färgen. Men OM du skulle ändra dig så vet du... :angel:

Kul koncept med mismatchande stolar i olika färger för övrigt. Blir nog riktigt fint!

Ja men jag tror att något lite mer dämpat (brun åt det matta och kanske något gråare hållet som bets på stolarna?) skulle kunna vara jättefint! Jag tänker att det kommer vara ljust i större delen av ditt hem ändå, så det kan vara skönt med någon annan färg också :) Och det är så mycket praktiskare att ha träfärgade möbler om en tenderar att tappa saker eller har smutsiga djur :D

Ja besluten kring färg kommer att fattas när jag är mer på det klara med färgerna i resten av rummet/hemmet. :) Jag ville mest ha en massa uppslag på hur andra hade gjort för att bredda referenslistan lite och det har jag absolut fått! Så jag är helnöjd. :) Har också tänkt på det med smutsiga djur, eller smuts i allmänhet - det tenderar att dras in en massa grus när man växlar mellan ute och inne hela dagarna. Så t.ex. helvit trappa som jag kanske initialt tänkte var jättesnyggt går ju bort helt. Nuvarande slitna, grånade yta känns istället ypperlig. ;)

Halvlånar din tråd lite Chili...

Undrar om du eller någon annan vet vad stolarna på bild nr 2 heter (om de har något namn?). En av mina gick sönder helt idag när vi hade gäster :o så ska försöka hitta en ny! Blev hoppfull av tråden här för jag trodde dessa stolar egentligen var i en annan färg men mörkbetsade (dvs svåra att hitta exakt likadana av) men har ju nu insett att det finns fler likadana!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka