Sv: Kan jag ha hittat MITT hus?
Igår var det den första officiella visningen på huset! Öppen visning.
Det var väl kanske 5-6 olika intressenter. Men nog några som mest var nyfikna.
I lördags fick jag mail från mäklaren, då jag anmält mitt intresse till visningen.
Hon sa att det finns ett bud på 550' på huset, och ville berätta det eftersom jag verkar intresserad.
Jag hade ju redan bestämt mig att jag kan ge 500' för huset, eftersom det är en del att renovera, och det vill jag ju ha råd att göra. Och för att jag dessutom är själv.
Så, jag la helt enkelt ett bud på 500', under den andra.
Det finns ju inget som säger att den som lagt budet på 550' (som dessutom inte var på visningen) kommer att hålla kvar sitt bud, inget är ju bindande sas.
Jag sa att jag är medveten att det finns ett bud högre än mitt (mäklaren tyckte väl att jag var lite konstig
), men att det är vad jag vill lägga på det här huset.
Och det känns faktiskt bra, jag har gjort mitt
. Det var kul att få titta på huset igen, och det känns ok om det var för sista gången. Jag ser verkligen potentialen i huset, och jag vet att jag hade kunnat få det riktigt mysigt. Och jag har fantastiska planer och fantasier för alla utrymmen (mer lr mindre). Men med viss tidsbrist, så hade det kunnat ta väldigt lång tid. Jag hoppas bara att den som köper huset kommer att ta väl hand om det!
För det är ett jättefint hus!
Så, jag vill verkligen tacka alla här på Buke som följt min tråd, stöttat mig, pushat mig, peppat mig, varnat/tipsat mig, brytt sig. Helt enkelt lagt sitt intresse att hjälpa mig med det här! Ni har varit helt underbara och ni kan nog inte förstå den tacksamhet jag känner och hur berörd jag blivit av er!! (tex att jag nu sitter här och gråter över allt ert engagemang ni lagt på mig när jag tänker på alla era inlägg, genom hela tråden)
Så, Stort TACK!
(och jag känner mig lite som en svikare/bangare, som inte lät det bli det lyckliga slut som många av er hoppats på, förlåt)