Det är ju enkelt att köp nya dörrar och beställa ett byte.Garagedörren är nog rutten nertill så vet inte om den går att rädda. Källardörren skulle nog gå att slipa av och måla om.
Ni ville ju ha det lätt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju enkelt att köp nya dörrar och beställa ett byte.Garagedörren är nog rutten nertill så vet inte om den går att rädda. Källardörren skulle nog gå att slipa av och måla om.
Men man kan väl sitta 4 på en balkong? Eller kan man inte?Jag hade byggt en mindre altan där. En som rymmer ett 4 manna bord så man kan sitta där.
En balkong har man ingen nytta av.
Jag vet inte om det är så enkelt eftersom allt är platsbyggt i huset..Det är ju enkelt att köp nya dörrar och beställa ett byte.
Ni ville ju ha det lätt?
Men man kan väl sitta 4 på en balkong? Eller kan man inte?
Om måtten på dörrarna inte stämmer med sådana som går att köpa så kanske det enklaste blir att panela om dem?Jag vet inte om det är så enkelt eftersom allt är platsbyggt i huset..
Om den ändå måste stå på stolpar, då det är olämpligt att skruva i en plåtfasad, så kan man ju lika gärna göra den stor nog för det.Tror mer på att priset blir högre med en mindre altan som dom nya ägarna kan bygga ut om dom vill ha det större.
Ja då så är det ju mera gångbart med litet större.Nej don flesta balkonger är inte så stora att det ryms ett 4 personers bord på.
Men man kan väl sitta 4 på en balkong? Eller kan man inte?
Platsbyggda gagaredörrar?Jag vet inte om det är så enkelt eftersom allt är platsbyggt i huset..
Det är ju bra att sälja med tillhörande bygglov.Å andra sidan skulle ju även en altan på TS hus kräva bygglov eftersom den skulle ligga så högt över marken, så det kanske ändå inte är en främmande tanke.
Det är inte så säkert att det är så lätt.Samma med vindskivor. det är ju bara att ta hem virke, måla klart det och boka en snickare som sätter dit dem? Alternativ spika upp dem själv. Det är ju bara plankor.
Fuskspröjs i altandörren och det lilla fönstret på övervåningen är ett billigt sätt att få huset att se prydligt ut.Här kommer bild på baksidan.
Fast jag vidhåller fortfarande att det är plättlätt.Det är inte så säkert att det är så lätt.
Det verkar att sitta en plåt över dem så den måste också bort i det läget.
Tvätta och måla kan vara ett bra alternativ.
Hela vindskivor är dessutom inte nödvändiga för husets överlevnad och funktion.
OK jag ger mig@tanten
Vindskivorna är inte så enkla att komma åt då dom sitter vansinnigt högt upp och marken under är inte plan så det går inte att ställa dit en ställning heller. Hyra lift är ganska dyrt och frågan är om det går att använda en sådan oxå. Så enkelt är det faktiskt inte!
Den gamla plåten kan man inte sätta tillbaka så det måste bli ny plåt.Dit med nya brädor och ny eller gammal plåt.
Absolut estetiskt viktigt.Och nej de är inte nödvändiga men de är estetiskt viktiga tror jag.
Bantar man ner till vindskivor och vindskiveplåt, byte av ett par dörrar och en enkel liten altan med trappa så borde material och arbetskostnad hamna betydligt lägre??Vi räknar på att det skulle kosta kanske 300" att färdigställa allt. Men det är ju som sagt beroende på om vi gör altan mm.
Klä igen väggarna runt trappan inne också, det såg inte kul ut.Bantar man ner till vindskivor och vindskiveplåt, byte av ett par dörrar och en enkel liten altan med trappa så borde material och arbetskostnad hamna betydligt lägre??